KUMPUL LAH KEKUATAN DAN KAMI TETAP BERSAMA PKR


 Saya tidak suka cakap ulang-ulang... bosan. Dari awal saya cakap seseorang tak kira siapa tua atau muda akan belajar melalui pilihan mereka. Reform PKR saya dah tulis awal dan berhati2 dengan mereka yang tiba2 muncul dan mencipta pelbagai tohmah dan mehnah.


Saya sayang perjuangan dan yakin dengan Reformasi. Jika DS Anwar Ibrahim masih menjadi hero maka harapan untuk Malaysia diselamatkan tidak akan berjaya. Saya sedih jika ini berlaku. Legasi Reformasi juga akan terkubur dan mungkin diciplak dan dipopular semula oleh pihak lain yang lebih muda.


Anwar Ibrahim mesti lakukan sesuatu sebelum semua pengorbanan beliau selama lebih 5 dekad menjadi sia-sia dan tidak releven lagi. Saya masih TIDAK nampak orang lain yang boleh selamatkan Malaysia selain Anwar Ibrahim. Saya amat sedih jika harapan saya lebih 2 dekad melihat DSAI menerajui negara melalui perubahan, hancur 😭


DSAI plese do something, please stop wandering, we need you to put your feet firmly on the ground and lead to save this country and its people. Please don't let us down. You are our only hope.


PRN Melaka and Sarawak should enable you  differentiate friends from foe. If we can see who they are, why can't you? Didn't you learn anything at all from Azmin? It took you so long and much destruction to the party before he was driven out! Would you repeat and destroy our hopes further? Our hope lies in you. You have a big responsiblity to the people who supported you for a better, cleaner, harmonious and just Malaysia. Please get a grip of yourself and stay focus on the agenda. Please. Please save Malaysia, Please save the people.


DSAI, kumpul semula orang-orang lama, yang masih setia menyokong DSAI dan Reformasi. Kami ingin menyatakan sesuatu kepada DSAI. Jangan pinggir kami, doa-doa kami yang senantiasa untuk DSAI dan perjuangan Reformasi. Kami masih bersama kerana yakin dengan perjuangan DS dan yakin DS masih boleh lakukannya jika DSAI tegas dan tidak membenarkan sesiapa baik dari dalam mahupun luar mengkhianati perjuangan ini.


DSAI kami berjuang disamping DSAI TANPA apa-apa harapan selain sebuah negara yang ditadbir dengan baik, bersih, harmoni dan adil. Ia amat berbeza dengan team baru yang lebih muda, yang mempunyai agenda untuk menyerlah dengan menumpang nama DSAI dan memiliki jawatan serta kepentingan dan kuasa dalam parti. Walau parti bergerak dengan progresif dan hebat TETAPI gagal menambat hati rakyat untuk bersama dan memahami betapa pentingnya Malaysia direformasi. Will you not ever learn? How long more do you need to finally decide to help Malaysia?


Saya menegur kerana saya yakin DSAI mampu cuma saya sedih DSAI tidak fokus untuk melabuhkan bahtera penuh dengan penumpang yang sangat berharap DSAI mendarat di pulau impian. DSAI kita sudah belayar dan tersasar terlalu lama. Sampai masa kita mendarat. Jangan sampai kata-kata bahawa Tun M yang memenangkan PH menjadi kenyataan, sedangkan yang bekerja keras adalah penyokong bawahan yang fokus dengan agenda Reform dan gerak kerja tersusun dan penuh displin Rafizi Ramli yang menyumbang kepada kemenangan. Jangan sampai menjadi buah mulut parti lebih terarah TANPA DSAI menerajui.


Kami bertungkus lumus bekerja, berdoa agar DSAI bebas untuk memimpin kami. Kami masih menunggu walau kami sedar sedikit demi sedikit kami ditolak ke tepi dengan kehadiran orang-orang baru dengan langkah smart TANPA isi. Maaf saya menegur kerana saya sayang dan yakin dengan REFORMASI yang pernah DSAI laungkan suatu masa dahulu.


Sejak laungan bersemangat DSAI lebih 2 dekad lalu, negara-negara jiran yang sudah reform dan rakyat mereka merasai kerajaan dan keadaan lebih baik dan teratur, sedangkan Malaysia terus mengundur dan mundur! 


In you we trust

KakIdaAbd

19 Disember 2021



No comments: