ANWAR DI PD- GAMBAR GAMBAR DAN AKTIVITI AKTIVITI

 

Meraikan penyertaan para agamawan dan tokoh Islam yang menyertai KEADILAN di Negeri Sembilan pagi ini.

Mempunyai pengalaman dan kebolehan dalam pelbagai disiplin serta lapangan yang mereka kuasai, saya percaya penyertaan ini memberikan suntikan dan semangat baharu buat KEADILAN.

Saya optimis dan percaya ia juga bakal mengisi dan menambah baik semangat memungkinkan islah serta membuktikan KEADILAN sebagai wadah untuk semua iaitu golongan profesional, seniman, agamawan dan lain-lain.

Saya percaya penyertaan mereka ini bukan yang terakhir, dan InshaAllah akan ada lagi yang akan menyertai KEADILAN selepas ini.

Sekali lagi saya ucapkan selamat datang ke keluarga besar KEADILAN.

 \


Saya kongsikan kepada pegawai-pegawai agama, para imam masjid serta pentadbir kerajaan Negeri Sembilan Darul Khusus tentang peri penting menerangkan kefahaman Islam yang sebenar berdasarkan pengalaman saya mendepani khalayak bukan Islam di Barat.

Kefahaman Islam yang benar dan syumul itu penting untuk digarap, terutamanya dalam soal menangani faham pelampau dan taksub di satu sisi, dan di satu sudut lagi faham wewenang dalam beragama yang didukung oleh kelompok modernis.

Saya turut berkesempatan meluncurkan buku biografi Syekh Yusuf Al Qaradhawi terbitan ABIM yang menyenaraikan kesemua karya ulama besar tersebut.

 

\\





No comments: