PAS , BERSATU LEBIH AWAL BERSAMA DAP...BIAR MAHATHIR TAHU TANPA BELIAU MALAYSIA BOLEH MAJU


HAMDAN TAHA


Sebagai orang islam kata 

kata yang kita tidak boleh terima dan 


membangkitkan kemarahan paling marah sehingga tidak 

terhingga....apa dia sahabat....

Bila ada orang kata pada orang Islam kamu tu kafir menuju jalan masuk neraka....parti Umno tu tauhud....dan menyesatkan....

Begitu juga ada orang kata parti Pas itu ialah parti sesat dan menyimpang dari islam ( ini ada dua tokoh secara terbuka menyebut pas parti sesat iaitu TSMY dan Tun dr M)

Dengan segala ayat itu pun boleh berbaik kerana kuasa. Kerana pangkat....buktinya sekarang Pas....Umno Dan Bersatu.....tak ada pun masalah....dah beberapa bulan bersama...

Tapi Dap pula tak pernah saya dengar dia kata umno di kafirkan....umno di sesatkan. Pertelagahan hanya sekadar isu bangsa dan persepsi masing masing yang keterlaluan. Itu saja....begitu juga umno terhadap Dap

Saya susah nak terima bila orang kata saya tidak islamik...dan saya menyokong parti kafir...dan saya tidak utamakan islam....ayat ni saya betul betul marah dan tak boleh terima....

Tapi jika ada orang kata saya bahawa parti kamu tu penyamun...perompak....rasuah...setakat itu saja saya boleh jawap balik....dan saya pun bole kata ke dia perkara yang sama....kerana dia pun parti politik juga

Tapi jika sesama islam dia kata saya sesat....saya tak boleh nak kata dia pula sesat....jika dia kata ke saya parti kamu tak akan di terima masuk syurga....saya tak akan jawap ayat yang sama kepada mereka begitu....kerana masuk syurga itu bukan hak manusia atau dia...tetapi hak Allah melalui rahmatnya....jadi saya tidak boleh nak terima bila parti yang rasa dia sempurna dan betul tapi orang lain tak betul....ini berat bagi saya...


Jika di takdirkan Umno dan DAP  berada dalam kerajaan yang sama.....maka kita akan lihat di kalangan masyarat bertukar pula....

Dah tak ada orang cina kata Melayu Umno jahat dan Melayu pun tak kata DAP jahat...

Yang akan kata DAP dan Umno jahat dan musuh pada negara ialah Bersatu dan Pas....mereka akan pusing satu Melaya ajak orang Melayu benci Umno dan DAP....

Pada hal Pas dan Bersatu lebih awal dah bersama DAP....mereka pernah sebantal....satu tilam dan guna bilik mandi yang sama....cuma bezanya mereka tak apa baik dengan DAP....parti Umno jangan....

Cukup cukup lah negara kita dengan segala perbalahan. Melayu dan 

melayu.....melayu dan cina....dah lah tu...

Kita kena tunjuk pada Tun Dr m tampa dia dalam politik negara aman damai....tenteram dan tak ada perbalahan kaum melampau...

Selama 30 tahun kita berbalah ini sebab utama ialah cara politik Tun Dr M untuk kekal berkuasa....dia buat bangsa melayu dan bangsa bangsa lain ni macam dia kacau dodol....tu sebab kita jadi huru hara...

Dalam sejarah moden dunia saya percaya keadaan ekonomi seluruh dunia paling parah adalah sekarang. Negara kita tak boleh lagi ada sebuah kerajaan yang tidak lengkap di dalam barisan kabinetnya....dan tidak kuat sekitar dua undi lebih dari pembangkang...dan tidak di percayai oleh negara negara lain juga rakyat sendiri....

Ujudkan lah satu kerajaan yang kuat....dan ambil semula tokoh tokoh hebat masuk dalam kerajaan. Paling penting kerajaan itu tampa ada ganguan dari Tun Dr M...jika ada ganguan pun dia tidak mendatangkan kesan....

Biar lah sebelum Tun M meninggalkan dunia ini dia tahu bahawa tampa dia dan keluarga dia pun kerajaan Malaysia tetap ada dan lebih baik dari dia ada. Biar sebelum dia pejamkan mata dia melihat bahawa semua musuh yang dia telah bunuh kembali berada dalam politik....biar dia tahu dia bukan Tuhan atau malaikat boleh menentukan semua perkara dalam dunia ini


No comments: