‘Kemenangan Islam di Perak mencabar, hanya ada 2 exco Pas’

‘Kemenangan Islam di Perak mencabar, hanya ada 2 exco Pas’
Pas mendakwa kemenangan Islam di negeri Perak mempunyai cabaran yang sangat besar.

Ini kerana, kata Pesuruhjaya Pas Perak, Razman Zakaria, Pas hanya sekadar mempunyai dua orang Exco Kerajaan Negeri Perak.
“(Tidak dinafikan) ada cabaran yang sangat besar dalam mengisi kemenangan Islam. Kita sekadar mempunyai dua orang Exco di Perak,” katanya seperti dilaporkan Harakahdaily.
Beliau berkata demikian ketika program Liqa’ Fikri Bulanan Pas Kawasan Teluk Intan di KOMPASTI, Kampung Padang Tembak malam kelmarin.
Oleh yang demikian, kata Razman, dalam kemampuan yang terbatas ini menjadikan cabaran kita sangat besar dan Pas perlu tempuhi secara bersama.

Jelas beliau, Pas tetap bertekad memainkan peranan memartabatkan hukum hakam dan mengisi kemenangan Islam di negeri Perak.

Menurutnya, keberadaan Pas kini bersama dalam kerajaan negeri, bahkan juga kerajaan persekutuan adalah peluang untuk melaksanakan agenda Islam dan bukannya kepentingan peribadi.

“Kebanyakan kita yang berada di sini pernah berjuang sebagai bukan parti pemerintah.

“Dan (kini) perjuangan kita sebagai parti pemerintah telah memberikan perubahan yang sangat besar kepada (kaedah) perjuangan kita dalam memartabatkan hukum hakam Islam,” katanya.

No comments: