AKIBAT PH SAYANGKAN UMNO


Aku tak berminat nak berteori, apa lagi masuk campur dalam kes yang pelik melibatkan Lim Guan Eng dan Datuk Zarul Ahmad (Consortium Zenith Construction).
Cuma bila Aku cari maklumat SIAPAKAH DATUK ZARUL AHMAD, aku dapati bahawa
DATUK ZARUL AHMAD ADALAH AHLI UMNO
yang nampaknya sangat cintakan partinya, hinggakan sanggup untuk tidak menyaman Abdul Rahman Dahlan yang menuduhnya macam-macam bila Kerajaan Pulau Pinang anugerahkan projek kepada Datuk Zarul Ahmad.
.....
Perlu diingat bahawa semua projek pembangunan di Pulau Pinang dianugerahkan melalui tender terbuka. Projek diberi kepada syarikat yang layak.
Projek diberikan kepada Zenith Construction kerana dia layak memikul tugas. Bukan melihat kepada kecenderungan politik mana-mana syarikat.
Jadi tak hairanlah kalau Datuk Zarul Ahmad dapat projek terowong walaupun dia ahli UMNO.
Image may contain: text that says "malaysiakini GU Yang ditohmah selama ini adalah isu Tiba-tiba dipertuduhkan mahkamah, muncul pula kisah suapan dari Pengerusi Consortium Zenith Const., Datuk Zarul Ahmad Zulkefly. Siapa Datuk Zarul Ahmad? Mengaku ahli Rahman Dahlan Zarul tak akan saman Datuk Zarul Ahmad adalah ahli UMNO menyaman ber demikian, bersama Mer Eng. tidak yang lain. sayatidak dalam idang akhbar ulau Pinang im Macam pelik kan kes Lim Guan Eng? Zarulberkata, cawanganSungai Besi, KualaLumpur. Nampak sangat ada motif politik."

No comments: