APA SUDAH JADI



Betul tak apa aku unjurkan sebelum ini.., Kemungkinan aku jangkakan.. 3 Juta akan terpinggir jika senarai nama BSH diguna pakai dalam Pemberian BPN jika kaedahnya tidak bersasar..! 

Baca laporan Awani kenyataan Menteri Kewangan Tebuk Atap..Setakat ini 6.6 Billion jumlah isi rumah dan bujang telah diagihkan Bantuan melibatkan Kos RM 5 Billion.. Ini tak termasuk bayaran fasa kedua, dan Bonus Kakitangan awam...

Berapa semua jumlah permohonan yg Menteri Kewangan bagi tahu..? 8.3 Juta pemohon...2.7 Juta pemohon baru..itu pun jenis mcm aku tak mintak... Itu tidak masuk senarai pembayar cukai kelompok M40 yang sepatutnya dapat bayaran secara Automatik.. baki 2-3 juta ini kena tunggu sehingga May..?

Aku dah Sebut.. Unjuran kewangan RM 10 Billion tak tepat jika guna senarai BSH, sepatutnya bantuan perlu bersasar..Jika mahu luaskan BPN.. ia mesti ada tambahan peruntukan, dan bagi aku sekurang kurangnya melibatkan tambahan RM 3 Billion..

hari ini jelas, Kerajaan setidaknya perlu cari lagi sekurang kurangnya RM 3 Billion atau kelompok pemohon ini hanya akan ditipu.. Itu sebab orang suruh buat Sidang Parlimen..

Aku tak tahu bagaimana otak Menteri tebuk atap,..hat Menteri Ekonomi..Finance Minister yg katanya bekas CEO sebuah Perbankan tak boleh buat unjuran.. Aku sendiri boleh congak.. Bagaimana depa sebutkan pertukan RM 10 Billion tapi pada jumlah dan senarai nama BSH akan buat ramai takkan dapat... tang mana takda yg terpinggir..tertinggal tu..?

Nampak tak usaha kerajaan gagal..Bantuan tidak bersasar..yang ada gaji mcm kakitangan Kerajaan..GLC seperti TNB dan telekom depa ada Gaji bulanan depa dapat duit dan bonus berganda..hat kais pagi makan pagi..Kelompok peniaga kecil dan pertengahan..merempat cari makan.. Lepas tu sibuk buat roadblock sana sini nak cari salah rakyat..

Sepatutnya hari ini dah hari terakhir MCO/PKP..bayangkan ada yang diminta tunggu sehingga Mei.. Singapura pakej ransangan dibuat 2 minggu sebelum PKP..seminggu PKP dah dapat Bayaran.. Kerajaan tebuk atap, dah 2 Minggu berkurung baru buat pakej rangsangan.. lepas tu kena tunggu pulak dekat 2 bulan..

Betul lah depa ni Kerajaan tebuk atap.. patutnya tebuk otak.. :)

Ipohmali

No comments: