Thursday, March 12, 2020

WALAUN MARAH MARAH


Miqdad Zakaria


Semalam tengah makan jumpa walaun's.. Dia marah orang PAN duk kutuk Tuan Ibrahim tak ada pejabat.. Kononnya tak boleh sabar..

Ana kata kat dia.. Satu Kementerian pecah tiga ni satu penghinaan kepada Tuan Ibrahim.. Tak pernah dibuat orang benda macam ni.. Sepatutnya Menteri Agama tu tempat Tuan Ibrahim..

Dia jawab.. Zaman lani orang nak ulamak professional.. Tak nak ulamak biasa..

Ana senyum jer..

Lepas tu dia terus beredar..

Kesimpulan yang ana boleh buat..

Walaun's sebenarnya tak tahu apa pun.. Walaunpun dia pernah pegang ketua pemuda kawasan.. Level pembacaan politik sangat jakun dan terkebelakang.. Tak akan berkembang jika masih berada di dalam kelompuk yang menyengutukan islam dengan melayu itu..

Adakah dia sedar apa yang pemimpin mereka buat hari ini..?

Di mana letaknya islam bila bersama sebuah parti yang merompak.. Menyamun.. Jahat.. Zalim.. Tebuk atap rumah orang..?

Di mana letaknya islam bila terang² mengsyirikkan islam dengan bangsa melayu..?

Di mana letaknya islam bila pemimpin sewenang² menipu ahli secara terbuka..?

Di mana dan di mana..?

Di mana sebenarnya pejabat Tuan Ibrahim..?

Ha ha..

- Gambar sekadar hiasan

No comments:

Blog Archive

My Blog List

Followers