Saturday, March 14, 2020

MUSANG KING ROSAK ALAM SEKITAR


Bob Kelanang.






TUAN IBRAHIM TUAN MAN dari  Parti Alam Sekitar (PAS) awal2 lagi dah fail... wartawan tanya apa harapan dia selepas dinamakan Menteri Alam Sekitar... dia kata, yang pertama nak tarik DAN dapatkan keyakinan pelabur asing... walaupun dia cuba bagi gambaran harapan kerajaan...

Apa kena mengena dengan portfolio dia Alam Sekitar dengan pelaburan asing..?? lainlah kalau diajukan soalan pada Menteri MITI, Kewangan DAN Ekonomi... tak berkaitan langsung... itu tandanya dia sendiri masih tak faham tentang portfolio dia...

KOH KOH KOH… papa ingatkan Hadi je gitu!!

Sepatutnya dia jawab pertama sekali kerajaan Kementerian Alam Sekitar yang bertanggungjawab, kami akan HARAMKAN segala aktiviti pembalakan di negeri Kelantan DAN Trengganu, kemudian tanam semula balak ke semua kawasan hutan yang sudah diceroboh oleh orang tak bertanggungjawab...

Tu sebab masa dia buat tesis sarjana dulu... walaupun sarjana dia bahagian dakwah, kajian dia tentang arak di Pulau Tioman... jadi bila dah jadi menteri... nak sembang tutup kilang arak tak boleh dah sekarang... boleh nafi kata palsu
 jer poster yang disebarkan... nak nafi tak mampu dah...

Lepas tu masa mula-mula Covid-19 dulu... dia sendiri cadang visa pada pelancong China dibatalkan, hantar pulang pelancong China... sekarang dah senyap sunyi... padahal wabak Covid-19 jauh lebih teruk sekarang berbanding dulu…

Hari ni terpaksa tunduk dengan MCA lah kut... DAP dah takde... jadi sembanglah pasal pelabur asing... walaupun takda kaitan... nak sembang pasal balak, sampah, longkang... nanti member kat Kelantan terasa pulak...



#menti_stupid


No comments:

Blog Archive

My Blog List

Followers