ATAS PERMINTAAN RAMAI, ARTIKEL INI DIULANG SIAR SEMULA



MENARIK UNTUK DIBACA...SEMOGA MENTERI PH TIDAK LAGI JADI BODO



MOHD ASRI ABU BAKAR

Lama betul saya tak muncul....namun hari ini saya nak tulis sikit jer lah!.

Betul...semuanya betul berkaitan pengkhianatan dari Muhyiddin dan Azmin. Saya juga bersetuju bahawa...mereka itu BERDOSA kerana melanggar amanat rakyat yang memilih PH. Ya betul sangat-sangat semuanya itu. Tun M jugak melakukan kesilapan yang besar...itu pun betul!. Mungkin Tun M ada agenda lain, mungkin itu pun betul juga.

Tetapi bukan itu yang saya nak tulis hari ini. Selain kita duk menyalahkan akibat DOSA, KEBIADABAN dan PENGKHIANATAN oleh Muhyiddin dan Azmin....sepatutnya pemimpin-pemimpin PH juga perlu sedar kelemahan dan kesilapan yang mereka sendiri telah lakukan.

Sejujurnya....pemimpin-pemimpin PH memang telah gagal dalam melaksanakan tanggungjawab di Kementerian masing-masing. Apa yang Gobind Singh lakukan sehingga KKMM (SKMM ) gagal menyekat segala fitnah, hasutan dan penghinaan terhadap pemimpin-pemimpin PH?. Cytro-cytro Pembangkang begitu berleluasa dalam menimbulkan keresahan serta ketegangan kaum, agama dan masyarakat. Fitnah berlambak-berlambak....tetapi di mana suara dan ketegasan Gobind?. Kamu hanya mengharapkan cytro-cytro @ facebooker-facebookers PH (yang tak berbayar) untuk menjawabnya?

Lebih teruk...para Menteri-menteri PH juga agak lembam dan lembap dalam menangani segala fitnah dan gagal dalam membantu sesama pemimpin PH.

Lebih Malang:

1. Menteri-menteri @ MP-MP PH suka sangat mengambil bekasan UMNO dan PAS untuk menjadi PA, Pegawai Khas @ Setiausaha sulit.

2. Menteri, Adun-adun dan MP PH sombong serta gagal BERTEMU dengan penyokong-penyokong dan rakyat. Tiada Program besar-besaran untuk bertemu rakyat jelata dan penyokong PH khususnya (ini melibatkan semua pemimpin-pemimpin dari parti-parti komponen PH).

3. Konon-kononnya nak TELUS...tetapi parti memerlukan dana. Jika kamu tak memberikan Projek kepada penyokong-penyokong, mana mungkin mereka boleh memberikan PULANGAN @ POLITICAL FUND kepada parti?.

4. Kebanyakan Projek-projek di berikan atau di miliki oleh orang-orang UMNO kerana mereka berpengalaman. Tidak mungkin pula mereka memberikan POLITICAL FUND kepada PH. Sudah tentu mereka akan salurkan dana tersebut kepada UMNO.

5. Dalam keadaan rakyat sedikit kecewa tentang pengurusan kewangan/ekonomi negara yang tidak pulih...ada pulak Menteri-menteri bodoh yang telah menghina perokok-perokok dan ada jugak yang mewajibkan pemilik-pemilik kereta menyediakan/memasang tempat duduk khas untuk kanak-kanak dan tali pinggang untuk penumpang-penumpang belakang. Tiada sebarang kajian atau cuba mendapatkan pandangan masyarakat.

6. PKR menjadi liabiliti kepada pakatan PH (bukannya PPBM sebenarnya). Pergaduhan @ persengketaan dalaman antara team Anwar dan Kartel telah menjejaskan perjalanan PH dan melunturkan semangat ahli-ahli serta penyokong-penyokong mereka sendiri akhirnya merebak ke dalam pengurusan PH.

7. Namun, kesilapan terbesar oleh PPBM adalah mengambil MP-MP dari UMNO atau itu memang menjadi agenda tersembunyi oleh Tun M dan Muhyiddin?. Mereka turut bersekongkol dengan Yiddin, UMNO dan PAS untuk mensabotaj atau menjatuhkan kerajaan yang di pilih oleh rakyat.

8. Ada ahli-ahli, adun dan MP-MP DAP yang terlalu lantang bersuara dan melontarkan isu-isu perkauman namun gagal di tegur/di sekat oleh pemimpin-pemimpin  DAP itu sendiri.

Namun begitu..memang kita nampak (hanya selepas kejadian rampasan kuasa ini) bahawa ada banyak usaha-usaha perbuatan sabotaj yang di lakukan oleh Muhyiddin, Azmin, Zuraida dan Saifuddin Abdullah bagi menggagalkan kerajaan PH ini. Itu,  semua orang pun dah tahu...

Mereka (kumpulan-kumpulan pengkhianat) ini memiliki kuasa wang....maka dengan mudah juga mereka membeli jiwa-jiwa yang tidak mempunyai kesetiaan kepada parti. Cukuplah kekecewaan ini sebagai pengajaran yang cukup pahit untuk di telan. 


Kepada pemimpin-pemimpin  PH...cukup-cukuplah mempergunakan penyokong-penyokong untuk kejayaan yang kemudiannya tidak bersambung semasa kamu di era pemerintahan. Sombong itu tak kemana-mana yob!!!. Kalian (pemimpin-pemimpin  PH) PERLU INGAT bahawa kalian masih memerlukan kami untuk KEJAYAAN untuk hari ini atau di masa hadapan!!


No comments:

(function() { var d = document, w = window; w

AZMIN DIBONGOKKAN OLEH NETIZEN

ROZY RAZIT Hari bumi ni untuk selamatkan bumi la vongok.. Bukan ko ajak orang pi melombong untuk dapatkan sumber hasil bumi.. Halah bebalnya...