AKHIRNYA KETAHUI JUGA..


En Nazuan PH

Aku dulu pun anti DAP. Tapi bila aku lihat sendiri bagaimana Pulau Pinang yg ketika itu adalah Negeri Pembangkang ketika BN memerintah; Pulau Pinang di bawah YB Lim Guan Eng melonjak naik Ekonomi & kewangan Negeri. Malah, kakitangan awam Negeri diberi bonus. Bukan bantuan Khas Kewangan spt mana yg diberikan oleh Federal/State (di bawah Pemerintahan BN).

So make me wonder; 'Kenapa Negeri Pembangkang (Selangor & Pulau Pinang) boleh berdiri atas kaki sendiri walhal ketika itu Kerajaan Pusat tidak akan memberi bantuan kewangan buat negeri² Pembangkang?

Jadi aku fikir 'Inikalilah'. Kita ubah! Dan bila PH menang PRU 14, aku gembira bila Tun melantik YB Lim Guan Eng sbg Menteri Kewangan penuh. Namun, sentimen Perkauman sempit masih lagi meresepi jiwa² Melayu. Aku sedih. Bukan begini sepatutnya Bangsa Melayu Islam. Allah sendiri pernah menegur Baginda Rasulullah s.a.w dlm soal amanah/kunci Baitullah (Kaabah) agar diserahkan kepada Utsman bin Thalhah yg ketika itu belum memeluk Islam (Rujuk Surah An Nisa 4:58).

PAS & UMNO saban hari melaungkan anti Cina/Kafir.

Beginikah caranya Islam yg disemai oleh UMNO & PAS?

Ternyata puak² inilah antara yang mengucarkacirkan di dalam Negara.

Ingatlah! Allah mencipta Akhirat kerana di sana nanti jangan mimpi utk kita semua berbicara tipu daya spt di dunia.

"Ya Allah, kurniakanlah kepada kami Cahaya-MU agar dpt kami melihat segalanya melalui Cahaya-MU & dpt menilai mana yg baik & buruk".



No comments: