Utamakan jaga kesusahan rakyat, tak ada masalah bincang dengan Tun M, kata Anwar




Utamakan jaga kesusahan rakyat, tak ada masalah bincang dengan Tun M, kata Anwar
"Mari kita utamakan untuk menjaga kesusahan rakyat. Saya tidak ada masalah untuk berbincang dengan Tun Dr Mahathir," katanya.
Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan beliau tidak mempunyai masalah untuk berbincang dengan Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menyelesaikan masalah rakyat khasnya ekonomi dan Covid-19.
“Mari kita utamakan untuk menjaga kesusahan rakyat. Saya tidak ada masalah untuk berbincang dengan Tun Dr Mahathir,” kata Anwar dalam satu sidang media di ibu pejabat PKR hari ini.
Menurut Anwar, wakil PKR dijangka akan menemui Tun Dr Mahathir selepas mesyuarat mereka hari ini dan beliau sendiri bercakap dengan Tun Mahathir melalui telefon.
Beliau juga tidak mempunyai masalah untuk berbincang dengan Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menyelesaikan masalah rakyat khasnya ekonomi dan Covid-19.
“Mari kita utamakan untuk menjaga kesusahan rakyat. Saya tidak ada masalah untuk berbincang dengan Tun Dr Mahathir.
“Fokus kami adalah terhadap ekonomi dan penularan wabak Covid-19. Wabak itu telah menjadi kebimbangan kepada rakyat.
“Jumlah Covid-19 yang (diisytiharkan) sebagai pandemik adalah sesuatu yang membimbangkan. Belum ada satu kenyataan seperti yang pernah berlaku dalam kerajaan Pakatan Harapan, di mana ada kesungguhan dan juga keputusan-keputusan yang bijak untuk memastikan ianya dapat dikawal.
“Ia tidak mudah, apakah kesediaan hospital, kepakaran, kemudahan dan kawal selia yang boleh membantu kita menangani masalah ini.
“Saya harap kerajaan, dalam beberapa hari yang berikut ini menumpukan kepada masalah ini,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat PKR, hari ini.
Turut hadir, Naib Presiden PKR, Dr Xavier Jayakumar, Setiausaha Agung PKR, Datuk Seri Saifuddin Nasution dan Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR, Datuk Abdullah Sani Abdul Hamid.
Menurut Anwar, wakil PKR dijangka akan menemui Tun Dr Mahathir selepas mesyuarat mereka hari ini dan beliau sendiri bercakap dengan Tun Mahathir

No comments: