KISAH LAGU NEGARAKU DAN PAS



Oleh :Ahmad Muslim Badawi

Bila viral Video lagu Negaraku dalam bahasa Mandarin, Aku sikit pun tak marah...Sebab aku tengok jelas ia bukan upacara atau majlis rasmi, sebab itu sesi pembelajaran dalam Kelas..Walhal Versi negaraku dalam bahasa Arab pun berlambak..

Tapi begitu teruknya pemikiran Ashabiyah dikalangan pengikut PAS dan UMNO.. Kononnya Cina kurang ajar.. Melanggar perlembagaan, agenda Komunis,Langgar Undang2, Yg jahatnya Kelompok Pendakwah, anak buah Zakir Naikpun sama naik..

Sampaikan Fitnah dari Page Najib, dianggap sebagai kalam suci para wali.. Najib itu terdesak untuk melepaskan diri dari pintu Penjara..kita faham lah kenapa dia begitu kuat gerak kan sentimen kaum dan Agama.. Malangnya PAS yg sedia jadi khadamnya..

Sedangkan Silibus atau buku teks rasmi Kementerian pendidikan tahun 2015, lagu Kebangsaaan dalam bahasa Mandarin itu.. adalah kerja pentadbiran Najib sendiri.. kerja Menteri UMNO sendiri.. Nampak tak Jahatnya Najib yg hari ini jadi Wali para Alim Ulama PAS ?

Itulah bani Melayu.. Bila yang buat sesuatu perkara itu cina, Dikatakan tidak ada semangat Patriotik.. Kurang ajar, Anti Islam..Komunis,Biadap..  biar apapun situasi, tak kira pasal pergaduhan,pasal bendera, pasal, pasal komik,kemalangan, Tulisann, penghinaan..Bila yang buat itu anak Melayu, dalil mereka berubah..

Inilah gambaran Ashabiyah.. Kita menghukum atas sebab bangsa dan Agama.. Lagi teruk hari ini Ashabiyah atas sebab parti, kalau  DAP dalilnya lain, kalau MCA, Tiba tiba Wahyu itu turun kepada Haji Hadi untuk dijadikan Dalil dan Kalam suci Penganut PAS... :)

No comments: