HIKMAH DAN IBRAH DARI SETIAP PERISTIWA

■¤■¤■¤■¤■¤■¤■¤■¤■¤■¤■¤■¤■







- Hikmah Dan Ibrah Dari Setiap Peristiwa -

'Saya paling tak faham kenapa kerajaan pusat kena bantu kerajaan kmkelantan walahal mereka mendakwa yang:

1) Kerajaan PAS pandai mentadbir, ZERO corruption tapi budget deficit setiap TAHUN
2) Malaikat bersama dengan ulama-ulama dalam kerajaan PAS.
3) Rahmat Allah sentiasa bersama DENGAN jamaah PAS.

LAGI PUN banjir YANG berlaku di Kelantan dan Terengganu adalah ujian dari ALLAH dan HANYA jadi BALA kalau kena DEKAT dekat NEGERI komunis. 

Lagi pun banjir tersebut tak ADA kaitan DENGAN lebai MEREKA bercuti di Norway bersama dengan pegawai PEJABAT tanah, kalau ADA PUN satu kebetulan sahaja. 

Jadi BILA berlaku banjir tiap2 TAHUN, rakyat kelantan hendaklah bersabar lagi dan ulama mereka akan terus istiqamah menebang balak demi percutian dia switzerland pula tahun depan. 

Macam tingkap rumah dah rosak, tiap2 malam kena gigit nyamuk, instead of pergi baiki tingkap, mereka pergi jual pula pintu rumah sebab nak bayar installment vellfire. 
Kalau anak-anak bising pasal nyamuk makin banyak, di suruh berdoa pada Allah dan anggaplah macam ujian.

Manifesto mereka tak payah cerita la, mereka sendiri waktu draf manifesto tu sendiri tengah khayal dengan candu wala, kalau tak keluar la manifesto kereta 1300 kuasa kuda, Tax CGT la, hapus PTPTN dsb. 
Macam mulut kata lain, tangan buat BENDA lain. Bila ada orang persoalkan, dia MINTA bersabar, TAPI kalau bab manifesto PH, dia pula YANG menyebok LEBIH padahal DIA DULU UNDI PAS.

Lepas tu YANG best bila MP mereka 3 ORANG dari 18 orang TOLAK budget UNTUK OKU DAN Orang MISKIN. 

Kata Si Zailah ini NAK ajar PH supaya TAK ponteng SIDANG parlimen, TAPI 83% MP PAS MIA termasukkan la Tuan Guru Hadi, dia cuba downplay MACAM bukan isu YANG penting. 

TAPI BILA Tuan Guru Hadi ponteng SIDANG parlimen NAK taqrib syiah di Iran, TAK pula DIA berani KATA nak TEGUR Presiden DIA PONTENG sidang parlimen. 
Macam ponteng PUASA time ramadhan LEPAS tu ANJUR kenduri TAHLIL tengahhari.

Macam yang SELALU saya KATA, Tuan Guru MEREKA sudah CAPAI tahap IMAM mursyid DAN maksum, ponteng pun TIDAK berdosa, bila Tuan Guru mereka berenang DALAM GULAI kawah daging MCA pun pentaksub kata, "ini lah hidangan manna dan salwa YANG dijanjikan oleh Tuan Guru!"

YANG BANYAK mengundi PAS ini rata-ratanya KERJA di Lembah Klang di bawah NEGERI PH. 
Bila BALIK kampung mengundi, DIA ingat DIA mengundi kerjaaan ATGNA tapi DIA sebenarnya mengundi kerajaan PASCA ATGNA, sebab ITU mereka MANA kisah PUN, rakyat kelantan KENA banjir, peluang perkerjaan KURANG, air kotor DAN terputus SEBAB MEREKA bersenang-lenang di lembah KLANG. 

Sebenarnya penyesaian itu ADA. 
ALLAH sudah SEBUT YANG Dia tidak AKAN merubah NASIB sesuatu KAUM kalau MEREKA tidak mengubah NASIB mereka SENDIRI. 

Kalau berharap YANG kelantan boleh MAJU DENGAN mengundi PAS, samalah DENGAN mengharap UMNO akan TOLAK rasuah.'
Hassan Labok Abd Razak Abd Razak Sal Ansar Muhajirin Putera Jai Satria Seri Seri
□●□●□●□●□●□●□●□●□●□●□


No comments: