ABU KOMUNIS BERTATU.



ABU KOMUNIS BERTATU.

Oleh Amir Sulaiman


Nampaknye sakan puak-puak pembangkang mainkan isu ni seolah-olah isu ini bawaan dari kerajaan yang memerintah.

Kita semua sedia maklum kjaan tidak pernah merestui perjuangan komunis.perjanjian damai antara pkm dan kerajaan hanya melibatkan terma-terma pengunduran dan penamatan perang.dan sakibaki komunis dipersetujui utk pulang dan menjadi warganegara yang meninggalkan fahaman mrk dan tidak lagi cuba mnghidupkannye.

Soal abu mayat yg diseludup takde kena mngena dgn kjaan.ia dibuat secara rahsia dan tanpa pengetahuan pihak berkuasa.

sama seperti penyeludupan dadah dan ianye takde kena mengena dengan kerajaan.

Berkenaan dengan himpunan memperingati komunis.ianye juga diluar kawalan kerajaan.Sesiapa juga boleh berkumpul utk mngigati stalin,taliban,ayah pin atau khomeini.ianye masalah perkumpulan tersebut.kjaan tak perlu dikaitkan ape lagi nak disalahkan.

kes ini perlu disiasat,diambil tindakan dan dihukum mngikut peruntukan undang-undang .dan kini polis serta  KDN  dah mula siasat.
Bg expo tatu yang kontroversi.Ianye juga adalah salah penganjur.ia bukan acara dari pihak kementerian.

walaupun program dikatakan bawah rancangan kementerian pelancongan dan ianye telah bertahun- tahunberlangsung tapi pengisian program tidak menepati sensitiviti malaysia.inilah kesilapan penganjur dan akibatnye kerajaan disalahkan.


Bagi ketiga2 isu ini,jika ianye satu sabotaj terancang politik malaysia...kerajaan kena buat sesuatu.memainkan isu sensitif begini sgt bahaya.kerajaan dipersalahkan atas apa yg kerajaan tidak buat.hasutan pembangkang pd rakyat bukan lg pada ape yg kerajaan laksanakan.
Yg bangang sgt mudah terhasut.


No comments: