HANYA UMNO YANG ADA HUBUNGAN DENGAN CHINA KOMUNIS.



Dalam perbahasan kertas putih Pertahanan semalam, Dalam kita dok bicang kan pasal pertahanan..MP PAS dan UMNO tak habis habis bangkitkan pasal Komunis..

Bila giliran MP Jelutong si Rayer berucap..Shahidan Kasim kacau lagi cuba kaitkan DAP dgn Komunis.. Akhirnya rayer bagi aku bagi jawapan yang agak baik..

Kata Rayer , Dalam Negara ini tidak ada mana mana parti samada DAP, PKR, Bersatu hatta Warisan yang ada hubungan Rasmi, yang hantar wakil ke hadir Kongress atau Perjumpaan dengan parti Komunis di China kecuali UMNO... Terdiam terus Shahidan..

Kadang kadang aku pelik dengan MP PH yang lain, Tak kira dari PKR, Amanah.. mana pergi depa, Dah jadi Pondan ker? Dalam PKR dan Amanah pun sepatutnya ada kelompok Fighter mcm Rayer..

Rayer mungkin takda seni memahami Politik Melayu dan Islam.. Tapi dia seorang MP yang baik walaupun banyak benda yg kita tak setuju...dan MP UMNO dan PAS sering menganggu ucapan menteri, cuba bangkitkan isu untuk mainkan sentimen kaum dan Agama.. depa hanya nak berpolitik...

MP PH, tak kira PH, PKR,Bersatu berhentilah jadi pondan dalam dewan.. kalau game UMNO dan PAS pun hangpa tak boleh nak baca.. baik jangan jadi orang Politik.. :)

Ipohmali


No comments: