PKR Tak Pernah Gagal Bayar Sewa




PETALING JAYA 31 MEI : Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli berkata parti itu tidak pernah mengabaikan perjanjian kontrak sewa bangunan yang menempatkan pejabat PKR di Merchant Square, Tropicana.

Ini katanya berdasarkan pengetahuan beliau, pihak parti tanpa gagal, membayar sewa bangunan terbabit saban bulan.

Justeru beliau menolak dakwaan pihak dalaman mengatakan parti itu tidak membayar sewa bangunan tersebut selama 30 bulan.

"Sangat susah untuk respon dengan laporan yang mengatakan "orang dalaman" parti. Saya adalah orang dalam parti dan saya tidak tahu menahu tentang perkara ini.

"Jadi ia amat susah sebab tiba- tiba wujud orang dalaman ini. Tapi saya boleh pastikan sepanjang saya dalam Biro politik dan majlis pimpinan pusat, isu ini tidak pernah dibincangkan," jelas beliau.

Menurut laporan minggu lalu unit tiga tingkat yang menempatkan pejabat PKR itu akan dilelong oleh Affin Bank pada 9 Jun nanti setelah pemilik gagal melangsaikan hutang tertunggang kepada bank itu.

Terdahulu menurut Bendahari PKR yang juga ahli parlimen Selayang, William Leong berkata parti tidak tahu menahu tentang sewa yang tidak dibayar memandangkan kesemua urusan pinjaman bank dilaksanakan oleh tuan punya unit pejabat berkenaan.

William kemudian menegaskan PKR hanya bertindak sebagai penyewa justeru beliau parti tidak dimaklumkan mengenai sebarang masalah.

Mengulas isu itu, Rafizi berkata, PKR hanya mengetahui tentang perkara tersebut setelah mendapat surat daripada bank.

"Kami tidak sedar mengenai perkara ini hingga kami dapat surat daripada bank. Jika kami tidak bayar maka ianya akan menjadi subjek perbincangan dan kita akan mencari pilihan," jelas beliau.

No comments: