𝗣𝗘𝗠𝗜𝗞𝗜𝗥𝗔𝗡 𝗟𝗨𝗔𝗥 𝗞𝗢𝗧𝗔𝗞 𝗬𝗕 𝗥𝗔𝗙𝗜𝗭𝗜 𝗥𝗔𝗠𝗟𝗜, 𝗠𝗘𝗡𝗧𝗘𝗥𝗜 𝗘𝗞𝗢𝗡𝗢𝗠𝗜 𝗠𝗘𝗡𝗝𝗘𝗠𝗣𝗨𝗧 𝗪𝗔𝗟𝗔𝗨𝗡. 𝗦𝗢𝗟𝗨𝗧𝗘..!! 👍👏





1) Cuba anda baca FB posting terbaru YB Rafizi Ramli smlm bertajuk 𝗬𝗕𝗠 = 𝗬𝗮𝗻𝗴 𝗕𝗮𝗸𝗮𝗿 𝗠𝗲𝗻𝘁𝗲𝗿𝗶. Saya setuju dengan "𝗘𝗫𝗣𝗘𝗥𝗜𝗠𝗘𝗡𝗧" yg mahu dilakukan beliau ke atas para walargon, walaun & untit yg dok bising memfitnah, mencarut dan mengutuk-ngutuk beliau di SocMed.


2) Nampak simple, tapi bagi saya ia pemikiran di luar kotak, TABIK YB Rafizi Ramli kerana sanggup "turun padang" menangani sendiri 𝘄𝗮𝗹𝗮𝘂𝗻 & 𝘂𝗻𝘁𝗶𝘁 𝗣𝗘𝗠𝗕𝗔𝗡𝗚𝗔𝗡𝗚 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗮𝗷𝗮𝗸 𝗺𝗲𝗿𝗲𝗸𝗮 𝗺𝗲𝗻𝘆𝗲𝗿𝘁𝗮𝗶 𝗽𝗲𝗿𝗯𝗶𝗻𝗰𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗱𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗣𝗼𝗱𝗰𝗮𝘀𝘁. Kita pun faham Rafizi sangat benci dengan 𝗱𝗼𝗸𝘁𝗿𝗶𝗻 𝗣𝗘𝗠𝗕𝗢𝗗𝗢𝗛𝗔𝗡 𝗺𝗶𝗻𝗱𝗮 𝗥𝗮𝗸𝘆𝗮𝘁 sbb ia adalah "𝙖𝙣 𝙄𝙣𝙨𝙪𝙡𝙩 𝙩𝙤 𝙊𝙪𝙧 𝙄𝙣𝙩𝙚𝙡𝙞𝙜𝙚𝙣𝙘𝙚". Meskipun ia bukanlah dalam tujuan mereka dijemput, di sini walargon, walaun & untit 𝗕𝗘𝗥𝗣𝗘𝗟𝗨𝗔𝗡𝗚 menyatakan rasa tidak puashati, mengutuk dan memaki hamun secara bersemuka dan dirakam secara online. JIKA mereka BERANI lah, seperti mana yg mereka lakukan dlm content akaun TikTok mereka.


3) JUJURnya saya sangat suka dan setuju dengan usaha Rafizi ini dan diharap Menteri-menteri yg lain turut berani mengambil pendekatan yg sama terhadap "haters", walaun & untit kaki kutuk, fitnah dari pihak 𝗣𝗘𝗠𝗕𝗔𝗡𝗚𝗔𝗡𝗚 𝘁𝗲𝗿𝘂𝘁𝗮𝗺𝗮𝗻𝘆𝗮. Pada saya, cara sebegini sebenarnya punya matlamat yg baik seperti yakni 𝗠𝗘𝗡𝗗𝗜𝗗𝗜𝗞 𝗥𝗮𝗸𝘆𝗮𝘁 𝘁𝗲𝗿𝘂𝘁𝗮𝗺𝗮 𝘄𝗮𝗹𝗮𝗿𝗴𝗼𝗻, 𝘄𝗮𝗹𝗮𝘂𝗻 & 𝘂𝗻𝘁𝗶𝘁 𝗣𝗡𝗷𝗮𝗵𝗮𝘁 𝗪𝗔𝗥𝗚𝗔𝗡𝗘𝗚𝗔𝗥𝗔 𝗧𝗔𝗞 𝗕𝗘𝗥𝗚𝗨𝗡𝗔 supaya lebih bertanggungjawab terhadap FITNAH, caci cerca, maki hamun yg mereka tularkan di SocMed terutama TikTok. 


4) Sbb itu dalam borang jemputan berkenaan walargon, walaun & untit diminta memasukkan maklumat / data peribadi agar tidak lagi boleh berselindung di sebalik FAKE ACCOUNT atau Digital ID yg PALSU. Saya juga biasa mnengkritik YB Rafizi Ramli dan DS Saifuddin Nasution Ismail serta mesti bertanggungjawab atas kritikan saya. Tapi perbezaannya ialah mereka tahu siapa saya dan saya tidak perlu sembunyikan identiti. 


5) Sebaliknya, cara Rafizi ini adalah utk menguji sejauh mana walargon, walaun & untit yg tidak dikenali beliau ini BERANI bertanggungjawab atas kritikan mereka sambil mendedahkan identiti serta data peribadi mereka. Dalam erti kata lain, nak kritik boleh, "𝗯𝗲 𝗮 𝗴𝗲𝗻𝘁𝗹𝗲𝗺𝗮𝗻" atau anak jantan.


6) Pengalaman saya yg sering dimaki hamun dan dikapiarqkan oleh walaun dalam whatsapp, messenger dan SocMed seperti FB, bila saya berdepan dengan walaun yg cabar utk bertemu, walaun tak berani maki hamun dan kapiarqkan depan muka saya dgn ada saksi apabila saya benar-benar sahut cabaran walaun utk berjumpa. KUNUNnya dia mahu "luku" kepala saya. TIDAK. Walaun TIDAK BERANI maki depan muka saya. Saya kira Rafizi sangat faham tentang ini, sebab itu beliau jemput walaun PEMBANGANG utk berdiskusi, berwacana atau mungkin berdebat dengan beliau. dalam Podcast.


7) Cuba baca apa yg ditulis oleh Rafizi dalam postingnya smlm di : YBM = Yang Bakar Menteri 

Link : https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=924469779048385&id=100044561133929&mibextid=Nif5oz

Saya suka apabila Rafizi menulis di para 7 hingga 10. Akhirnya beliau kata : 𝗘𝗸𝘀𝗽𝗲𝗿𝗶𝗺𝗲𝗻 𝗽𝗲𝗿𝘁𝗮𝗺𝗮 𝗶𝗮𝗹𝗮𝗵 𝗸𝗲𝗽𝗮𝗱𝗮 𝘀𝗲𝗼𝗿𝗮𝗻𝗴 𝗽𝗲𝗺𝗽𝗲𝗻𝗴𝗮𝗿𝘂𝗵 𝗣𝗡 𝗶𝗮𝗶𝘁𝘂 𝗬𝗕 𝗩𝗶𝗿𝗮𝗹.


8.) Ini bermakna akan ada lagi Eksperimen seterusnya ke atas para walargon, walaun & untit kaki kutuk, fitnah dan maki hamun PMX dan Menteri di TikTok atau mana-mana platform SocMed. Buat walargon, walaun dan & untit, BERSEDIAlah untuk dijemput dan menunjukkan 𝗞𝗘𝗝𝗔𝗡𝗧𝗔𝗡𝗔𝗡 𝘀𝗲𝗿𝘁𝗮 𝗞𝗘𝗕𝗘𝗧𝗜𝗡𝗔𝗔𝗡 𝗮𝗻𝗱𝗮 dihadapan Menteri. Cuba le maki hamun depan muka Menteri dan dirakamkan secara live di SocMed. Ada bran??


Jika berasa hybat la, tak gitew?? 🤣


- Zus Din 

16122023



No comments: