APA PUN TAK BOLEH BUAT. TAKAT SEMBANG SAJA

 

PAS dengan jenama Islam, ditubuhkan lebih setengah abad, apa sumbangan PAS kepada Islam di Malaysia ni? Bank Islam, Universiti Islam, penghapusan topik mandi safar dalam silibus pelajaran, semua tu bukan usaha PAS.


Bahkan di Kelantan, negeri yang sudah berpuluh tahun PAS perintah, masih ada konsert maksiat, masih ada kegiatan jenayah, masih ada kes zina, rogol, anak tak sah taraf dan penyalah gunaan dadah pun masih lagi berleluasa.


Apa yang PAS sumbangkan untuk pembangunan Islam selama 33 bulan PAS dalam kerajaan pusat? Langsung tak ada pun sebenarnya. Boleh senaraikan kalau ada.


Tapi tak adil nak salahkan PAS. Sebab PAS cuma parti politik. PAS bukan badan dakwah. Sebab itu cerita PAS cuma berkisar tentang mendapatkan kuasa je. Sebab matlamat PAS adalah kuasa. Bukannya dakwah dan islah ummah.


Ini yang rakyat kena faham. PAS adalah entiti politik. Jadi matlamat mereka hanyalah kuasa Seperti mana parti politik yang lain, matlamat akan menghalalkan cara. Cuma bezanya, PAS selindung sebalik dalil yang diputar belitkan untuk halalkan perbuatan mereka. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: