MUNGKIN MAKAN GAJI BUTA ITU BERMORAL DAN PONTENG SEBAGAI AHLI PARLIMEN DI DEWAN RAKYAT ITU KATEGORI ALIM...

 




Seronok dia kata orang tak bermoral. Sedangkan jelas dakwaan yang dikenakan sebelum ini adalah suatu fitnah. Tapi mana dia perasan. Dia tak ikuti perbicaraan. Sibuk mencandat sotong je masa tu.

Zahid Hamidi pun belum didapati bersalah. Bicara masih lagi berlangsung. Kalau kita tuduhan, Annuar Musa pun ada juga skandal. Tapi dia terima. Begitu juga ramai pemimpin Bersatu yang didakwa.

Antara perbuatan tak bermoral adalah makan gaji buta. Perkara itu berlaku dengan giatnya ketika PAS dan PN berada dalam kerajaan. Malah Hadi sendiri pun duta khas yang makan gaji buta. Tiada hasil.

Kabinet pun sampai 70 orang. Kerja entah apa-apa. Parlimen tutup disebabkan darurat yang tak perlu pun diisytiharkan. Tapi sempat pula dia curi dana rakyat sampai beratus juta. Sampai minyak masak bersubsidi pun anak menteri sorokkan.

Itu belum cerita pembesar yang langgar PKP. Tiba tang rakyat kena saman. Tapi pembesar buat, yang ceritakan kebenaran punya yang dikecam dan dicari. Itu kan lebih tak bermoral perangainya.

Kemudian ada pula pemimpin yang kaki fitnah. Tak pernahenanh kes fitnah di mahkamah. Yang lagi teruk, ada yang mencarut dalam ceramah umum. Kalau walaun lain lagi ini lebai yang buat.

Paling jahat antara yang paling jahat, bila enggan terima kenyataan. Sudahlah kalah, merancang pula untuk jatuhkan kerajaan. Apakah itu yang Hadi nak anggap perbuatan bermoral? Sungguh yang paling tak bermoral semuanya ada dalam PN. Guane boh?

Raja Gelap

 

No comments: