STEVEN SIM MEMBANTU WARGA YANG LUMPUH










Hari ni, saya bersama Pak Majid, seorang pemandu teksi kat Bukit Mertajam hantar sebuah kerusi roda baru kepada warga mas OKU di Machang Bubok.

Pak Zainol yang menghidapi penyakit kencing manis dan terpaksa kudung kaki hidup sebatang kara di kampung. Isterinya dah meninggal dunia 10 tahun yang lalu, mereka tidak ada anak.

Walaupun kudung kaki, Pak Zainol mampu hidup berdikari. Bulan-bulan dapat SOCSO dan bantuan zakat untuk berubat. Description: 💪🏽

Pak Majid yang baik hati pula selalu bawa Pak Zainol pi merata dengan teksinya. Pi hospital, pi pusat dialisis, pi ambik ubat, kadang kala pi jalan-jalan di JUSCO bila Pak Zainol dah bosan duk sorang-sorang kat rumah.Description: ❤️

Mereka sebenarnya baru kenal tak sampai setahun. Walaupun Pak Majid sendiri orang susah, dia sanggup membantu orang lain. Jadi bila dia bagitau saya, kerusi roda Pak Zainol dah rosak, saya terus pi beli yang baru dan kami hantar ke rumah Pak Zainol.

Kesian tengok Pak Zainol tinggal sorang-sorang kat rumah. Saya berjanji kat dia, saya akan aturkan anak-anak angkat saya untuk teman dia pi shopping sekali sekala. Saya juga hulurkan sumbangan RM1000 kepada Pak Zainol untuk buat belanja.

Saya bagitau Pak Majid, sebulan sekali bila nak bawa Pak Zainol ke hospital untuk jumpa doktor, saya akan bayar duit tambang teksi dia. Semoga dipermudahkan urusan mereka berdua. Description: 🤲🏼Description: 🙏🏼

 

No comments: