ORANG BESAR BERSUARA IMPAKNYA LEBIH BERKESAN

 


NORMAN RADZUAN





Lagi kenapa saya kata PKR sgt perlu Rafizi aktif kembali

ORANG BESAR BERSUARA IMPAKNYA LEBIH BERKESAN

Jika org seperti saya ‘org kecil’ bersuara ia tidak memberi kesan atau impak yg besar tetapi org seperti Rafizi bila bersuara saya rasa pimpinan akn ambil perhatian.

Terkini Rafizi mengatakan betapa bijaknya Najib memainkan isu populis. Isu yg sepatutnya pembangkang mainkan. Inilah yg saya katakan kita perlu mainkan isu populis utk menarik minat org2 Melayu khasnya.

Najib menjadi menggunakan ‘team media or provokasi’ hingga dia diangkat menjadi ‘bos ku’. Seperti kata Rafizi, Najib sanggup gunakan dana yg besar utk memulihkan imej dan sekaligus imej UMNO yg tercalar kerana kes 1MDB.

Itulah yg saya selalu tuliskan PKR atau PH kena lakukan pelaburan utk unit media mereka. Ini bukan zaman org nak berarak ke pentas mendengar ceramah berkobar kobar.

Ini zaman dari muda hingga ke tua masing2 mengadap HP. Saya bukan sekadar menulis betapa perlunya unit media tetapi telah menyampaikan sendiri weakness parti kita kpd pihak yg sepatutnya. Apapun pentas ceramah perlu walaupun ia kempen konservatif tetapi hanya ketika waktu kempen.

Tapi parti kita tak berapa pandang isu ini. Akhirnya if you pay peanuts, you get monkeys seperti saya ulaskan pada isu yg lalu. Syukurlah ada Rafizi yg beritahu cerita yg hampir sama dan harap ia memberi impak kpd perubahan.

Itu kelebihan Rafizi dia cakap perkara yg benar walaupun utk kebaikkan parti dan bukan kerja membodek Presiden. Saya memang tak suka org yg berkata yg manis2 di depan Presiden hakikatnya sebaliknya… akhirnya Presiden mendapat maklumat yg salah.

Rafizi kita sgt perlukan dan rasanya tidak perlu kita di dlm parti merasakan kehadirannya satu ancaman. Yg kata macam2 tu perlu buat apa yg Rafizi buat. Jika setakat mencari keburukkan semua org ada sisi buruknya.

Jadi buat kerja jgn bila melihat org lain buat lebih baik dan kita tidak mampu lakukan kita hebahkan perkara yg negatif mengalahkan makcik bawang.

Esok saya ingin bercuti 3/4 hari… jgn pula yg kata saya lari dari perjuanganDescription: 🙈 walaupun saya org kecil.

 

No comments: