TINGGINYA AKHLAK DAN BUDI .MISI SAKIT HATI

 Nizam Aka.



Amboiii..tingginya akhlak dan budi..

Semasa bapa kamu nak dilantik sebgai PM kali yang ke 2,Dsai lah yang telah mengarahkan semua Ahli-ahli Parlimen yang mewakili PKR supaya menyokong bapa sebagai PM dan berdiri teguh di belakang bapa kamu sebagai PM sebagai tanda persahabatan..

Semasa kamu nak dilantik sebagai MB Kedah,maka kesemua Adun yang mewakili PKR menyatakan sokongan dan berdiri teguh di belakang kamu sebagai MB Kedah,sebagai tanda adat berkawan..

Tapi bila tiba masa untuk melantik Dsai PM,maka begitu pula pendirian kamu?Kamu ni belajar sivik dan tatasusila dalam hutan rimba mana ni?Budi dan jasa yang Dsai hulurkan,tapi tahi busuk yang kamu dan bapa kamu balas?

Sememangnya 2 beranak yang tak reti dan tak ada sifat berterima kasih dan tak pandai mengenang budi dan jasa orang lain ini,tak layak dan tak sepatutnya dijadikan sebagai seorang kawan..Sebab jenis yang mcm ni sentiasa Makan Kawan.. Semua orang yang rapat dengan 2 beranak ini,menjadi mangsa makanan mereka..Berhati-hati terhadap 2 beranak ini..

Atau minta perhatian kerana semakin tua semakin tidak releven.Nak kan perhatian..biarkan sahaja..lama lama mati beragan.



No comments: