APA KATA BIARKAN PN NI KHIANAT DAN BIAR RAKYAT MENILAI?



Md Zulaimi Kazim


Secara peribadi, saya tak setuju dgn Undi tidak percaya di Parlimen, elok biarkan saja pentadbiran negara dijalankan oleh PN.
Tetapi bila tengok gambar wajah pengkhianat, Muhyiddin, Azmin, Zuraida, Saifudin Abdullah, Jaafar Kamarudin... saya rasa perlu tumbangkan puak-puak nih dan padamkan nama mereka dlm politik negara dan orang melayu. Harap sejarah pengkhianatan puak-puak nih dapat dipadamkan agar kita orang melayu tidak akan terus menanggung sejarah yg memalukan ini.
Bagi saya, nama-nama yang saya sebutkan itu tiada kualiti kepimpinan dan tiada idealisma perjuangan, naik sebab bernaung atas nama orang lain tapi mereka miliki nafsu yang besar. Nak jadi pemimpin utama jadi mereka guna apa saja kesempatan dan kepercayaan yang diberikan untuk khianat kawan dan rakyat. PRU14 dulu kalau mereka bertanding atas nama mereka, tiada tempat utk mereka di parlimen, lemenangan mereka sebab lambang mereka guna sbg harapan rakyat membina masa depan negara.

Jadi kalau ada kesempatan utk mengajar pengkhianat ini, ambillah peluang ini utk tendang mereka biar mereka kenal erti persahabatan.

Bagi saya baik Pas atau Umno/BN tiada apa-apa salah sebab dari awal mereka mmg lawan PH. Mencari segala peluang utk jatuhkan PH sebab itu tugas mereka tapi mereka (pemgkhianat) yang saya sebutkan itu membuka peluang kepada Pas dan BN untuk jatuhkan PH. Kalau tanpa pengkhianat itu, Pas dan BN nak terus memerintah pun saya tak kisah sbb demokrasi membenarkan tapi disebabkan pengkhianat 4 , 5 orang itu maka wajar kerajaan ini digulingkan secepat mungkin. Usia politik pengkhianat ini wajar dinokhtahkan. Harap-harap agar bilangan undi tolak Muhyiddin mencukupi.



No comments: