TERIMA KASIH CHINA

Hari ini membaca status Ketua Pengarah Kesihatan, Dr Nor Hisham yang melahirkan rasa berterima kasih kepada China atas bantuanya kepada rakyat Malaysia...

.ia melibatkan sumbangan Kerajaan China berupa 100,008 unit Test Kit COVID-19 Nucleic Acid Diagnostic Kit (PCR-Fluorescence Probing), 100,000 topeng muka N95, 500,000 topeng muka tiga lapisan, 50,000 unit Alat Pelindung Diri (PPE) and 200 unit ventilator...

Tapi ramai yang mungkin lupa, Itulah kebijaksanaan Diplomatik Kerajaan PH dan Menterinya sebelum ini,  terdahulu menteri dari DAP ,Teresa Kok yang bertanggung jawab dalam portfolio melibatkan Komoditi terlebih dahulu menyumbangkan 18 juta sarung tangan getah kepada China ketika China dilanda Musibah... Malaysia antara pengeluar terbesar sarung tangan getah melibatkan 65% pasaran Dunia..

Sifat baik dan ehsan Teresa Kok dulu pernah di kecam para asatizah terutama anak buah Zakir Naik.. Kononnya membantu Negara Komunis.. mereka yg zalim kepada Etnik Uighur..sedangkan ianya menepati kehendak Quran sebagaimana firman Allah..

ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ

Tolaklah (kejahatan yang ditujukan kepadamu) dengan cara yang lebih baik...  apabila engkau berlaku demikian maka orang yang menaruh rasa permusuhan terhadapmu, dengan serta merta akan menjadi seolah-olah seorang sahabat karib.

(Surah Fussilat: 34)

Dimana suara suara para asatizah, Pejuang melayu.. Apakah mulut mereka terkunci rapat ? Masih ingat kata kata mereka diawal Musibah yang melanda China dulu ? Mana Suara Mufti utara yg hebat menyebarkan Kebencian atas nama kaum dan Agama..? Apa yang mereka kata sebelum ini ?

Kata mereka musibah yg melanda China akibat kezaliman mereka terhadap Etnik Uighur.. Allah turunkan Bala pada bangsa Komunis..Musibah yang hanya melibatkan Orang non muslim membuktikan ia bala dari Allah..hatta mengatakan, Itu sebabnya bangsa yang suka makanan haiwan liar menjadi sebab turun Bala Allah..

Mulut para asatizah ini tidak ubah seperti Trump yang tidak beriman..,Trump sebelum itupun mengaitkan virus itu dengan Virus China..mulut Trump takda bezanya dengan sebahagian asastizah dan Mufti.. Bebas menghukum manusia lain biarpun ketika itu mereka dalam musibah..

Akhirnya kita tidak perlu tunggu lama, hanya tidak sampai sebulan Allah memberikan mereka ini pengajaran berguna atas kata kata nista mereka ini.. Bukan yang hanya duduk di negara Komunis..hatta yang duduk dalam Majlis dakwah Tabligh boleh dilanda wabak Penyakit sebagaimana nasib yg melanda Sahabat Nabi..

Allah dan Nabi mengajar kita berbuat baik..hatta pada musuh, apalagi ketika mereka dilanda Musibah..Nabi sendiri menghormati kelompok yahudi dan kafir yang membencinya dengan membalas kejahatan mereka mereka dengan kebaikan..

Sebagaimana firman Allah,

مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِّنْهَا وَمَن جَاء بِالسَّيِّئَةِ فَلَا يُجْزَى الَّذِينَ عَمِلُوا السَّيِّئَاتِ إِلَّا مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ

“Barangsiapa datang dengan (membawa) kebaikan, maka dia akan mendapat (pahala) yang lebih baik daripada kebaikannya itu; dan barangsiapa datang dengan (membawa) kejahatan, maka orang-orang yang telah mengerjakan kejahatan itu hanya diberi balasan (seimbang) dengan apa yang dahulu mereka kerjakan.”

 (Surah Al-Qashas: 84)

Diharap ustaz2 yang mulut celupar sangat selama ini di Masjid menyebarkan kebencian..ambillah ruang bersendiri dirumah ini untuk meraih keinsafan dan bermuhasabah..

Ipohmali

No comments: