REAL POLITIK



Oleh : Abdul Rauf

1. Sebanyak mana pun fitnah dan tuduhan yang direka memburukan nama Anwar Ibrahim,Anwar pemimpin politik yang berfahaman DEMOKRATIK yang mempraktikkan POLITIK NILAI dan mengamalkan POLITIK BERSIH tetap menjadi watak yang BAIK menurut dan mengikut Sains Politik.Sebab itu masyarakat Islam dan barat diseluruh dunia tidak percaya Anwar melakukan perbuatan terkutuk.

Akhirnya Anwar dipilih dan menjadi pemimpin politik Malaysia pertama yang dimasukkan kekelompok 50 orang yang sangat berpengaruh di dunia bagi kategori politik oleh Majalah The Muslims 500 selama dua tahun berturut-turut 2016 dan 2017 ketika Anwar dalam penjara.

Masyarakat barat memilih Anwar Ibrahim sebagai penerima anugerah ' Global Peace Prize ' pada tahun 2017.

2. Bagai mana pun baiknya seorang pemimpin politik yang berfahaman DIKTATOR yang mempraktikkan REAL POLITIK dan mengamalkan POLITIK KOTOR tetap dianggap watak JAHAT dan ZALIM mengikut dan menurut Sains Politik.Sebab itu sepanjang sejarah politik seorang DIKTATOR mendapat tentangan dari rakyat,ada yang ditolak dan diturunkan secara hina,ada yang dipenjara,ada yang kehilangan legasi dan ada yang hina sebelum mati.sebagai contoh Presiden Marcos  seorang diktator dari Philippines mati dalam buangan dan Presiden Zainal Abidin seorang diktator dari Tunisia mati dalam buangan dan banyak lagi.

ANWARPM8 MEI10 2020

Pandangan Sains Politik.

No comments: