LIVE PART 1 - DARI PERMATANG PAUH ...SEHINGGA KEPUTUSAN MALAM INI

Melalui correspondence di Permatang Pauh dan anillnetto.com

Live – Permatang Pauh by-election result



3.13PM : TKMPP Abdul Rashid Hasnon menunjukkan beberapa keping surat dan senaraipanjang yang dipercayai pengundi hantu sebagaimana yang telah di ulas oleh Rafizi Ramli semasa sidang akhbar semalam.


3.15PM.. Menurut Anillnetto.. beliau yang berbual dengan TKMPP  yang menyatakan bahawa mereka sedang menunggu pengundi sebenar yang mengundi , sementara slip mengundi yang diberi menunjukkan nama lain dan pengundi lain menggunakan alamat yang sama.

3.17 . PM  MP Bukit Mertajam Steven Simmenjelaskan apa yang telah di terangkan oleh Rafizi Ramli , dimana , pengundi tadi yang dikatakan pengundi hantu telah menggunakan ic dan alamat yang sama dengan pengundi asal.

3.20. PM:  Menurut YB Hasnul beliau menjangkakan bahawa PKR mungkin mengalami kemerosootan undi namun yakin melebihi 12000 dan bukan di bawah itu disebabakan mood.Buat masa ini , tiada lagi penunggang motosikal yang membawa bendera Umno kecuali pemuda yang menunggang motosikal membawa bendera PKR.

3.25 PM . Menurut seorang penduduk Permatang Pauh , para peraih undi BN berkempen dari rumah ke rumah dengan memakai pakaian tanpa lambang untuk berkempen bagi pihak Umno.

3.30   PM  . Seorang penyokong tegar PKR memaklumkan bahawa pengundi perlu segera keluar membuang undi dan sekiranya melebihi 80% , maka PKR boleh mendapat majoriti antara 8000 ke 10000 undi.

3.45 PM.. Berdasarkan undi lalu
GE2013 88.3 % ; majority 11721.
GE2008 - t81 % ; majority 13398.
GE2004 -  81 % ; majority 590.



3.45 PM : Gambar ihsan Lan Ampang yang turut berkempen di Permatang Pauh.SPR - P.44 Jam 2 petang 40173 (55.88%) keluar undi

3.45 PM : SILA REFRESH BLOG UNTUK UPDATES....

 

3.47 : PM ; Gambar dari wan Fawdzin sekitar jam 3 tadi..tq. 3.48 PM : Komen pertama....




 mr Erdogan

16 minutes ago  -  Shared publicly
Tumbangkan umnobn..kekalkan pr..pkr..insyaallah
3.54 PM: Sehingga jam 3.00PM jumlah keluar undi adalah 63%

 3.55 PM :Jumlah keluar makin meningkat foto Wan Fawdzin


"Ini Permatang Pauh ..Penang tau....kami sokong Pakatan....anak Permatang Pauh celik politik" foto wan Faudzin




4.13 PM:  Cuaca panas hari ini dan dijangka mencecah hampir 90F. Mungkin punca banyak gadoh.ha..ha..ha..Biasanya nak tahu Umno kalah ka tidak jam 5.00 ptg nanti khemah semua akan diturunkan...itu petanda awal Umno nak kalah..

4.15 PM :FOTO INSPIRASI SYAKILLA



Di hadapan sekolah kebangsaan Tok Kandu polis berkawal...juga di semua tempat pembuangan undi...polis berkawal ketat.

4.25 PM  : Belum ada lagi pilihanraya yang semeriah ini..rakyat merayakan pilihanraya yang luka dan cedera itu adalah kenangan....kita berpolitik cara bijak...yang pastinya Pakatan Harus menang.Ini warga celik politik.

4.27: Telah masuk waktunya Asar : Tunaikan solat dahulu untuk terus berkempen sebelum penutupan tempat megundi.

4.35PM: Lagi isu 1MBD 






4.35 PM: Jika  ahli Umno masih lagi mahu menyokong dan tidak mahu berubah, maka mereka sebenarnya jahil tentang kejatuhan negera akibat penyelewengan..adakah ahli Umno yang ada ini lebih bijak sebijak Hassan Malek, Ismail Sabri dan juga Ahmad Maslan?????

DI SK SRI PENANTI KUBANG SEMANG- FOTO INSPIRASI SYAKILLA.TQ,




4.50 PM  Masa pengundian jam 5 petang hampir tamat.

 4.50 PM :Jentera Amk Klang Tetap Bersemangat Berkempen Meraih Undi Di Saat Akhir Walaupun Panas Terik... Lawan Tetap Lawan... KAK Wan Pasti Menang...

 

4.55 PM: Mangsa pertama pengundi hantu.

Makcik ni mangsa tak dapat mengundi tapi nama dah ditanda sebagai yg sudah mengundi..Foto siti aishah


5.00 PM:  SK Permatang To' Kandu. Seorang anggota polis sdr Wahab Noor cedera terkena batu yg dibaling dari kumpulan penyokong GST@BN

LAPORAN DAN FOTO YB YUNUS  

5.10 PM: Dijangkakan hampir 85.7% keluar mengundi sehingga jam 5 petang


SPR - P.44 Jam 4 petang 49934 (69%) keluar undi





5.35 PM  Kisah bagaimana Umno cuba membeuat provokasi dengan mencetuskan pergadohan dan antara penduduk yang cedera.
Penyokong BN terpaksa dikepong kerana cuba cetus provokasi di sk tanah liat..turut serta gambar salah seorang penduduk tempatan penyokong keadilan dipukul oleh umno-gambar dan laporan oleh siti aishah





  • No comments: