KETUA MENTERI YAB SDR LIM GUAN ENG HADIR DI SAMBUTAN MAULIDUR RASUL.YB MOHD FAIROS KETUAI PERARAKAN




SEBERANG JAYA 19 HB- Ketua Menteri YB Sdr Lim Guan Eng hadir bagi upacara sambutan Maulidurrasul di Seberang Jaya. Kehadiran beliau di sambut dengan puluhan jurugambar yang tidak menyangka akan ketibaan beliau ke Majlis sambutan . Majlis di dahului dengan perarakan badan-badan kerajaan Persekutuan ,Negeri dan juga majlis-majlis Tempatan. Turut serta ialah TYT Dato Hj Abdul Rahman Abbas.



Sementara itu, YB Mohd Fairos merangkap Timbalan Ketua Menteri pula memulakan upacara perarakan dengan disertai ribuan rakyat dari berbagai jabatan dan agensi kerajaan dan swasta dan orang ramai yang menghadirinya.Sambutan yang pertama kali diadakan diseberang Jaya ini mendapat sambutan yang cukup meriah.

















GADIS-GADIS MANIS INI JUGA TURUT MEMERIAHKAN MAJLIS


Majlis bermula dimasjid jamek Seberang Jaya dan berakhir di tapak pesta Seberang Jaya yang kebiasaannya hanya digunakan untuk tujuan pesta dan juga pameran dan EXPO, kini telah digunakan sebagai tapak untuk sambutan Maulidurrasul peringkat negeri Pulau Pinang .

Sementara itu UMNo juga dijangka mengadakan sambutan Maulidurrasul di masjid Negeri, namun sebaran SMS tersebut telah mendapat perhatian polis dan pihak Polis telah meletakkan pasukan keselamatan menjaga kawasan tersebut. Bak kata pepatah Sdr Mat Sabu"Biar orang-orang UMNO rasai pula gas pemedih mata dan juga air asid dari water canon .Itu pun kalau mereka berani sebagaimana yang telah lama kami alami sebelum ini" demikian jelas beliau secara berseloroh.












No comments: