SUDAH SUDAH LAH KJ..



 KJ acah-acah 𝗽𝗲𝗿𝗷𝘂𝗮𝗻𝗴 𝗙𝗶𝗹𝗮𝘀𝘁𝗶𝗻 pulak? Sekarang dah jadi penunggang juga ye? 𝗣𝗲𝗻𝘂𝗻𝗴𝗴𝗮𝗻𝗴 𝗶𝘀𝘂 𝗙𝗶𝗹𝗮𝘀𝘁𝗶𝗻.







Aku berani kata dia penunggang bila dia beri alasan masa dia dalam kabinet, jumlah pelaburan 𝗕𝗹𝗮𝗰𝗸𝗥𝗼𝗰𝗸 di Malaysia agak tinggi tapi dia beralasan, 𝗺𝗮𝘀𝗮 𝘁𝘂 𝘁𝗮𝗸 𝗮𝗱𝗮 𝙂𝙚𝙣𝙤𝙘𝙞𝙙𝙚 𝗹𝗮𝗴𝗶.


Serius ar KJ? Nampak macam bijak tapi tak ada otak juga rupanya. Serupa walaun.


𝗜𝘀𝗿𝗮𝗵𝗲𝗹𝗹 dah membantai rakyat 𝗙𝗶𝗹𝗮𝘀𝘁𝗶𝗻 semenjak dari 1948 lagi. Bukan baru tahun lepas. DS Anwar pun dah berjuang isu Filastin ni dari 𝘀𝗲𝗺𝗲𝗻𝗷𝗮𝗸 𝗞𝗝 𝗯𝗲𝗹𝘂𝗺 𝗹𝗮𝗵𝗶𝗿 lagi. Berpuluh tahun.


KJ baru nak cakap isu ni sekarang? Hanya selepas isu BlackRock jadi polemik. Sebelum ni 𝗯𝗲𝗿𝗮𝗽𝗮 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗽 𝗸𝗶𝘁𝗮 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗿 𝗞𝗝 𝗯𝗲𝗿𝗰𝗮𝗸𝗮𝗽 𝘀𝗼𝗮𝗹 𝗙𝗶𝗹𝗮𝘀𝘁𝗶𝗻 𝘀𝗲𝗯𝗲𝗹𝘂𝗺 𝗶𝗻𝗶? 𝗭𝗲𝗿𝗼! Sebab tu aku kata dia penunggang.


KJ dengan BlackRock bukan asing pun. Mac tahun ini KJ dilantik menjadi 𝗣𝗲𝗻𝗴𝗮𝗿𝗮𝗵 𝗱𝗶 𝗖𝗦𝗚 𝗦𝗲𝗰𝘂𝗿𝗶𝘁𝘆. 𝘈𝘯𝘥 𝘨𝘶𝘦𝘴𝘴 𝘸𝘩𝘢𝘵, 𝗕𝗹𝗮𝗰𝗸𝗥𝗼𝗰𝗸 𝗽𝘂𝗻𝘆𝗮𝗶 𝗽𝗲𝗴𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻 𝘀𝗮𝗵𝗮𝗺 𝗱𝗮𝗹𝗮𝗺 𝘀𝘆𝗮𝗿𝗶𝗸𝗮𝘁 𝘁𝗲𝗿𝘀𝗲𝗯𝘂𝘁.


KJ juga jadi duta (atau model) bagi minuman jenama Vida. Dan sekali lagi, BlackRock juga punyai saham dalam syarikat pemilik minuman tersebut. Nampaknya KJ 𝗹𝗲𝗯𝗶𝗵 𝗮𝗸𝗿𝗮𝗯 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗕𝗮𝗹𝗰𝗸𝗥𝗼𝗰𝗸.


Hakikatnya, BlackRock ada di mana-mana. Untuk cari syarikat yang benar-benar tiada kaitan dengan syarikat pelaburan itu, umpama 𝗻𝗮𝗸 𝗰𝗮𝗿𝗶 𝘄𝗮𝗹𝗮𝘂𝗻 𝗰𝗲𝗿𝗱𝗶𝗸. Ada tapi 𝗽𝗮𝘆𝗮𝗵 𝗻𝗮𝗸 𝗷𝘂𝗺𝗽𝗮.


Malah di zaman Covid, ketika KJ Menteri Kesihatan, KJ beli vaksin jenama 𝗣𝗳𝗶𝘇𝗲𝗿 yang mana juga berkaitan dengan BlackRock. Alasan masa itu tiada genosid hanyalah alasan yang dangkal.


Nasihat aku, jujurlah KJ. Usah hipokrit. Kalau ko duduk dalam kabinet masa ni, ko akan cipta 1,001 𝗮𝗹𝗮𝘀𝗮𝗻 untuk halalkan perkara ini. Sekarang ko jadikan ini isu cuma dengan harapan 𝗸𝗼 𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗸𝗮𝗹 𝗿𝗲𝗹𝗲𝘃𝗮𝗻 𝗱𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗶𝗸 𝗠𝗮𝗹𝗮𝘆𝘀𝗶𝗮. Kan?


Tengok gaya KJ sekarang, rasanya bagus dia tumpu kerjaya dalam bidang seni je la. Buat kerja DJ tu elok elok. Sebab aku nampak KJ cuma seorang politician hipokrit je. Tak ada hala perjuangan sebenar pun. Baik tinggalkan je politik. Hanya memburukkan dunia politik yang dah memang buruk. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: