PMX MELAWAK MACAM ANAK ANAK JA ....ISU TU PUN HANGPA NAK KECOH

 

Ada walaun buat isu DS Anwar bergurau minta nombor telefon daripada pelajar tingkatan 6 yang bertanyakan soalan tentang ekonomi dan nilai matawang tu.

Ibarat orang yang dah kehausan di padang pasir yang tandus dan gersang, akan sanggup minum air kencing sendiri, begitulah juga walaun. Dah tiada isu, gurau pun dia isukan.

Memang jelaslah bergurau. DS Anwar cakap depan ribuan hadirin kot. Bukan macam sorang ulama PAS yang bermessenger senyap-senyap sambil hantar gambar kemaluan.

Bodohlah kalau DS Anwar memang niat jahat tapi buat depan-depan. Kalau beliau betul nak jahat, beliau minta nombor senyap-senyap macam yang ulama PAS tu buat.

Dah kenapa nak bergurau begitu? Sebab itu sidang anak muda. Minta nombor telefon tu cara anak muda mengusik. DS Anwar bercakap isu suasana.

Bukan macam ulama PAS. Majlis selawat pun dia sulam dengan doa politik. Kuliyah agama pun dia selit politik. Langsung tak hormat rumah Allah dan arahan Sultan.

Pelajar tu pun tahu itu gurauan. Seluruh hadirin pun sama tahu itu gurauan. Sebab tu semua gelak. Tapi walaun saja yang buat isu sebab hati mereka hitam.

Tapi bila serangan PN lebih banyak fitnah dan lebih kepada hal peribadi, itu petanda baik. Maknanya tak ada soal dasar yang boleh mereka serang. Kerajaan ini berada di landasan yang tepat. Guane boh?

Raja Gelap

.

 

No comments: