MASA PEGANG 33 BULAN. TELOQ DAN MINYAK MASAK PUN TAK. BOLEH SELESAI. ORANG MELAYU LUPA KA ?



 Dia kata 70 hingga 80 peratus rakyat sokong PN. Tak agak-agak. Kalau nak kata PN kuat, sokongan dalam 60 peratus, aku boleh la senyum. Tapi kalau sampai 80 peratus, aku gelak besar wei!


Pengaruh PN bukan tak ada. Tapi dah tak segagah sebelum PRU15. Ada banyak kejadian yang gugat pengaruh PN. Antaranya kes Jana Wibawa dan kes sorok minyak masak bersubsidi.


Cara PAS buat kecoh pasal konsert Coldplay pun menggugat sokongan rakyat. Sebab cara PAS main isu tu, anggap semua orang jahil adalah keterlaluan dan buat ramai yang loya mendengarnya.


Dalam masa yang sama, banyak isu peninggalan PN yang berjaya diselesaikan oleh PH. Contohnya bekalan ayam, telur, harga barangan keperluan di hari raya dan sebagainya.


Sementara negeri yang ditadbir oleh PAS seperti Kedah dan Kelantan dilanda masalah air yang teruk. Itu tak kira lagi perangai badut Sanusi yang jadikan dirinya berserta PN bahan jenaka.


Dapatan beberapa kajian bebas pula mendapati majoriti rakyat semakin mempercayai kepimpinan DS Anwar. Sokongan pun dapat dilihat daripada sambutan terhadap Majlis Rumah Terbuka Madani dan tayangan filem Anwar - Teh Untold Story.


Sekali lagi, bukanlah aku kata PN tak kuat langsung tapi aku cuma gelihati dengan kenyataan Mahiaddin ni. Kalau nak temberang pun tak payah berlebihan sangat. Apa pun, tunggu PRN. Guane boh?


 

Raja Gelap 

.



No comments: