PN KERAJAAN YANG TIDAK BERTANGGUNGJAWAB PADA RAKYAT MALAYSIA.

 

Ahli Parlimen PN keluar dewan tanda protes nak KWSP demi mileage politik. Sengaja buat-buat tak tahu habis kering duit kwsp di kerjakan dalam bajet RM600 bilion di luluskan tanpa kebenaran dewan Parlimen semasa lockdown & covid.

Bila dah hampir kering, apakah KWSP perlu jual beberapa aset lain untuk dapatkan kecairan tunai ? Bagaimana pula dengan dividen yang nak di beri pada pemegang simpanan pada tahun hadapan ?

Kalau RM600 bilion itu tak di salahgunakan, tiada ketirisan dan perbincangan sesi perbahasan parlimen tentang bajet RM600 bilion itu di cerakinkan, rombak kembali dan di persetujui dengan baik... hari ini rakyat masih lagi akan dapat keluarkan wang KWSP mereka dan nikmati kadar dividen yang stabil pada tahun hadapan.YDPA Agong arah buka parlimen, tapi kenapa Perdana Menteri ketika itu degil sangat & langgar titah Agong ? Di situlah tempatnya nak uruskan negara & rakyat.

Akhirnya, Muhyiddin terjerat dalam siasatan SPRM berjumlah RM92.5bilion dari jumlah besar RM600bilion.

Tiba-tiba hari ini (semalam) keluar dewan parlimen tanda protes pasai KWSP tak di beri izin keluar. Bukannya mereka tak tahu @ sengaja buatbuat tak faham, bagi rakyat yang dah capai umur 55tahun, bila-bila masa duit kwsp buleh di keluarkan.

Beberapa minggu lepas, kami pun ada bawa beberapa buah keluarga keluarkan KWSP mereka. Duit terus debit ke akaun sendiri dalam tempoh beberapa hari bekerja.

Awat pembangkang tak buat macam ni ? Sebab malas dan melelahkan nak bawa rakyat yang tiada kenderaan bantu mereka pi ke KWSP keluarkan duit.

Ni hat satu lagi, katanya individu dari Johor ke Parlimen untuk protes keluarkan KWSP. Kejadian bulan puasa, pakai helmet dan tiba-tiba buleh sampai ke lokasi lain dengan cepat.

Kami lihat ini mileage politik ja. Kalau umur dia melebihi 55 tahun, buleh ja jalan ke pejabat KWSP berdekatan di Johor tu keluarkan duit KWSP sendiri. Kalau bawah 55 tahun, buleh ja telefon ketua pembangkang Hamzah Zainudin minta duit.

Ini cakap dalam telefon dengan si Hamzah Zainudin, bukan dia minta duit ka apa...hat berjalan tengah panas, doakan lagi kepada dia agar jadi lebih kenyang berbanding sebelumnya.

Dari tahun 2020-2022, dalam tempoh 2 tahun tu 4x rakyat dh keluarkan duit KWSP. Muhyiddin 3x, Ismail Sabri 1x. Pun masih tak cukup.

 

GINO MARVELA


No comments: