AYUH MENTERI PENERANGAN - CEPAT JELASKAN - JANGAN LENA - KENAPA TIBA TIBA KUMPULAN SONGSANG INI BERARAK . SETIAP KALI PH MEMERINTAH ISU INI TIMBUL.




Tiba-tiba ada kumpulan LGBTQ yang berani berarak di ibu kota. Tiba-tiba mereka jadi berani suarakan 'hak' mereka. Dan tiba-tiba LGBTQ jadi isu besar di negara ini.

Semalam, aku tak tahu apa terjadi, news feeds aku dipenuhi dengan posting dari pakar fitnah Malaysia. Rasanya kalau sebut pakar fitnah, orang tahu dari blok mana.

Ada antara mereka yang sentuh soal ini. Bila tengok ruangan komen, memang nampak kesemua mereka menyalahkan kerajaan. Semua buat seolah kerajaan benarkan LGBTQ.

Jadi muncul dalam pemikiran aku. Memang setiap kali PH memerintah, LGBTQ mula tunjuk berani. Apa punca sebenarnya? Sedangkan DS Anwar dah jelas tolak LGBTQ.

Tapi kali kita fikirkan semula, bila isu LGBTQ hangat, siapa yang untung? Siapa yang dapat tunggang isu ini untuk menanamkan rasa benci rakyat terhadap kerajaan?

Bila ingat pula ucapan Abg. Mad sebelum ini yang mengatakan ada pihak bayar golongan ini untuk berkempen seolah sokong PH dalam PRU lepas, aku jadi sangsi.

Apakah golongan LGBTQ ini benar-benar LGBTQ? Wujud tak kemungkinan mereka bukannya LGBTQ tetapi dibayar untuk menyamar demi memburukkan kerajaan?

Sebab isu LGBTQ ini merugikan PH. Dan pemimpin pembangkang pula ada yang pernah guna isu ini untuk fitnah DS Anwar tapi kemudian minta ampun bila disaman.

Seolah ada pertalian di situ. Itu apa yang terlintas dalam fikiran aku.

Jadi aku harap kerajaan dapat siasat mereka yang berarak ini. Pastikan siapa sebenarnya dalang di sebalik semua ini. Mungkin ini tak lebih daripada agenda politik.

Seperti bomoh yang melepaskan polongnya untuk merasuk kampung supaya nanti dia dipanggil untuk mengubati orang yang dirasuk. Bomoh dapat laba dari ketakutan orang kampung.

Aku tak menuduh sesiapa. Ini soal kemungkinan. Aku cuma harap siasatan dapat dijalankan agar dalang di sebalik kejadian ini dapat didedahkan biar kita tahu, LGBTQ ini agenda siapa. Guane boh?

Raja Gelap

 

No comments: