HATI HATI DENGAN PELANCONG DARI CHINA


 

IBRAHIM MAT ISA


Ini tak lawak. Serious aku cakap!

Siapa yang pernah cucuk satu, dua, tiga, standby je untuk tadah bahu lagi. Dulu di awal cerita mereka hunggah Wuhan sampai satu benua tu jadi linglong. Baca kan news terbaharu pasal anak cucu cicit Oh Maikeron itu? Kali ini nama dia lebih comel dan katanya yang korang cucuk satu dua tiga dulu itu dah tak mampan!! Maknanya kena lagi lah.

Jadi saran aku, carilah apa saja bahan yang ada unsur untuk kuatkan ketahanan tubuh badan korang. Yang nak ke makanan sunnah silakan, yang nak ke herba juga silakan.

Sudah diwar-warkan sangat bahawa 2023 bakal berlaku kemelesetan ekonomi teruk. Pandai dorang ramal kan? Benda boleh adjust bro.. Dorang boleh buat apa sahaja justeru kalau korang rela untuk mengkambingkan diri mengikut Judas, ikuti sahaja... Sains kan?

Aku tetap tolak semua itu. Ustaz sunnah kata aku macam² konon tak ikut saranan Nabi supaya menjaga kesihatan itu wajib. Aku bilang mudah! Korang belasah sampai tiga empat itu kena juga kan?

 

No comments: