Saya anak "tombot" (town board)




Apak kerja angkat sampah di MBJB sejak saya kecil..

Apak ajar kami pakai baju dari tong sampah..

Apak akan pilih yang elok2 dari tong sampah untuk bagi kami di rumah.. 

Bahagia rasa time tu bila apak balik bawak gaun 😁

Sebelum apak pergi kerja saya akan jerit

" pak ..nak beg tangan"...

Hehe... macam lah apak nak beli kat mall..

Dengan harapan kalau ada beg tangan yang cantik kat tong sampah tu ..apak bawak balik. 

Apak ajar kami bersyukur.. 

Apak juga ajar jangan sombong..

Alhamdulillah..semua anak2 apak berjaya.

Kami semua buat kebajikan sama2 tolong orang lain pula...🥰


Apak orang politik sejak dia muda lagi... 

Apak macam google untuk bab sejarah di Johor.. 

Tapi satu jer sifat apak...dia taknak kejar "Nama" dan "pujian"..


Mak : Bapak ko lah yang bawak masuk mcm2 ke kampung ni... JKKK.. Risda lah... tapi tu lah.. orang lain yang dapat nama.. 


Apak : awak ni... bila kita buat baik... orang yang terima pon dapat kebaikkan .. dah baguslah tu.. 

Syukur ... ikhlas ... "Nama" tu manusia yang bagi.. kita nak redha Tuhan. 


Apak juga pemurah... 

Sebab dia juga petani

Kalau orang beli ubi atau keladi...rm5...

Dia bagi macam rm50..😁


Ini gambar selepas saya minta restu dari dia semalam selepas pengumuman calon. 

Kerana saya tau apak kurang senang bila "anak perempuan dia akan hadapi saingan sengit di Kempas" 


Saya perlu sokongan utama dari dia sebab "genetik politik" ni berasal dari apak 😁.


Tapi ayat apak... "apa2 pun ...Allah tentukan segalanya.. tapi usaha kene sungguh2" 


Dengan rasa rendah hati dan ketaatan pada parti saya cuba yang sebaiknya untuk rakyat Kempas.. 

BISMILLAH..... 


Terima kasih atas ucapan2 tahniah yang x sempat saya nak membalasnya.. 🙏🙏🙏🙏



No comments: