KISAH BAGAIMANA PERUBATAN ALTERNATIF MEMENANGI KES

 MAN TOBA

Biasanya puak2 farmasi yg anti dengan perubatan2 alternatif nih. Pasal depa taknak jualan ubat ubatan mereka terjejas. Siapa sangka, depa siap upah beberapa org doktor lagi untuk tujuan nak kecam musuh2 mereka.

Contoh ubat dari carnabis. Berkesan merawat barah. Terbukti pesakit2 barah sembuh. Namun puak2 farmasi ini buat propaganda macam2 untuk pemimpin negara halang dari dipergunakan dinegara kita untuk tujuan ubat2tan.

Begitu juga isu rokok. Perokok2 terbukti bol3h berhenti merokok dengan bertukar jadi penguna vape. Bermacam2 helah mereka sebar untuk memburukkan pengunaan vape ini. Bukan apa, perokok yg merokok, bila sakit akan cari ubat2 farmasi, bila ramai penguna vape, maka makin berkurang pesakit akibat merokok.

Ini antara contoh2 yg membuktikan bahawa puak2 cukong kaya menguasi perniagaan ubat cuba mendominasi pasaran dengan menutup jalan2 perubatan alternatif.

 Image may contain: 2 peopleNo photo description available.

Image may contain: 1 person, standing and indoor

Image may contain: text that says "8:56 AM MySejahtera Check-In Terima Kasih Pendaftaran anda berjaya! Maklumat Check-in Lokasi LOBI MAHKAMAH SESYEN DAN MAJISTRET KAJANG Nama Asiah Abd Jalil No. Telefon Tarikh Dec 18, 2020 Masa 8:56:19 AM Risiko Low Sila tunjukkan tiket ini kepada pemilik premis apabila diminta ESMR"

Asiah Abd Jalil

1t8 gSsDecembtehpsmornscorc rmiasrater o10d:mag2e7SS  · 

Saya menang kes saya hari ini!

Mahkamah Majistret Kajang melepaskan dan membebaskan anakguam saya dari semua pertuduhan, di akhir kes pembelaan.

Masih ingatkah anda dengan page PW?

Pada 7 Januari 2017, PW kononnya membongkar mengenai Dr.Description: 👎 Luqman dan anaknya, Cik Suha. Macam-macam tuduhan tidak benar dilemparkan.

Dr.Description: 👎 bermaksud doktor naturopati. Amalan perubatan naturopati dan ayurveda yang diamalkan oleh

Luqman Ayurveda

adalah bidang perubatan alternatif yang diiktiraf di bawah Akta Perubatan Tradisional dan Komplementari 2016.

Pada 26 Januari 2017, selepas pendedahan di page PW, pusat rawatan Luqman Herbs Centre di Seksyen 9 Bandar Baru Bangi diserbu oleh pihak berkuasa farmasi. Ubat-ubat dirampas.

Selepas itu PW terus galak menyerang Dr.Description: 👎 Luqman dan anaknya, Cik Suha. Seolah-olah bila dah diserbu pihak berkuasa, confirm penipu la tu, menurut logik PW.

Pada 3 Oktober 2017, sekali lagi Luqman Herbs Centre diserbu oleh pihak berkuasa farmasi. Kali ini lebih banyak ubat dirampas.

Dr.Description: 👎 Luqman dihadapkan ke Mahkamah Majistret atas pertuduhan memiliki ubat tidak berdaftar. Namun anakguam saya kekal berpendirian untuk tidak mengaku salah. Dr.Description: 👎 Luqman bertekad hendak membela diri di mahkamah.

Sejak 1 November 2017 ketika didakwa kali pertama, hinggalah ke hari ini, 18 Disember 2020, selama 3 tahun Dr.Description: 👎 Luqman turun naik mahkamah entah dah berapa puluh kali. Demi untuk membela diri dan menceritakan his side of story di hadapan Mahkamah Yang Mulia.

Semasa perbicaraan, anakguam saya telah memberi keterangan mengenai amalan perubatan naturopati dan ayurveda yang diwarisi dari negara India sejak zaman berzaman. Dr.Description: 👎 Luqman ialah generasi keenam dalam keluarganya yang mengamalkan teknik perubatan ini.

Hari ini kebenaran telah tertegak. Dr.Description: 👎 Luqman bebas daripada semua pertuduhan.

Manakala page PW bersama admin-admin asal yang terdiri daripada kakitangan KKM kini telah hilang lesap dari radar.

 




No comments: