PROFF KA YU YANG MEMALUKAN UNIVERSITINYA



Hamsina Hamzah

Sebelum menulis tak semak fakta ke?
𝗜𝗡𝗜 𝗕𝗨𝗞𝗔𝗡 𝗞𝗔𝗟𝗜 𝗣𝗘𝗥𝗧𝗔𝗠𝗔 𝗞𝗔𝗠𝗔𝗥𝗨𝗟 𝗠𝗘𝗠𝗙𝗜𝗧𝗡𝗔𝗛, lepas tu cepat-cepat minta maaf sebab takut kena saman.

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks


Tulisan Prof KaYu ni selalu jadi rujukan PAS-UMNO. Memalukan..Biasanya kualiti Universiti bergantung kepada kualiti Proff dn kakitangan yanhg yang biasanya membuat research terlebih dahulu sebelum membuat sesuatu pemaklumat dan hasil lkajian kepada umum, Namun oleh keran ianya bukan sesuatu kewajipan untuk memfitnah dan kualiti yang ada, maka hasilnya juga amatlah jijik dan memusnahkan kreadibiliti dan title yang dibawa.

Kadang title ,gelaran dan darjah lainnya akan dipandang sipi, Namun bagi akademik, nama Proff, Dr, iru amatlah beharga dan tinggi nilainya untuk membentuk generasi yang datang terutamanya di Universiti.

Jika Universiti mempunyai seorang Prof, atau Dr sekali pun, namun hasil dan cara penulisan atau apa sekali bahan yang didedahkan kepada masyarakat umum, ianya amat mengecewakan dan akan memalukan nama Institusi pengajian tinggi itu. Aku yakin seseorang pelajar yang akan menamatkan pengajian di UUM akan merasa amalu dengan pelajar yang keluar dari USM...nasib anak aku tak ke UUM.

No comments: