CHINI MENGUNDI- BIAR MATI ANAK JANGAN MATI ADAT. KESIHAN CHINI MENANGIS




WRLR- AMIRUDDIN AHMAD



Hari ini pengundi Chini mengundi. Aku yakin pengundi Chini akan mengundi parti Baghdad tu lagi. Sebab tanpa parti Umno yang diketuai oleh Najib yang terpalit dengan macam macam cerita, penduduk Chini tak akan hidup tanpa Umno.Al maklumlah Najib tu Chini, Chini tu Najib.

Bayangkan, sejak 44 tahun dulu,(muka sama yang berada di Pekan tu) sedangkan di Penang (video), aku rasa keadaan sudah banyak dan keterlaluan berubah jika untuk membandingkan keadaaan di Chini ? Kesihan orang Melayu. Kerajaan Melayu Isle?




1. PPBM - Muhyiddin
2. UMNO - Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi
3. PAS - Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
4. MCA - Datuk Seri Wee Ka Siong
5. MIC - Tan Sri S Vigneswaran
6. PBB - Datuk Patinggi Dr Abang Johari Abang Openg
7. SUPP - Datuk Seri Dr Sim Kui Hian
8. PDP - Datuk Seri Tiong King Sing
9. PRS - Tan Sri Dr James Jemut Masing
10. PBS - Datuk Seri Dr Maximus Ongkili
11. PBRS - Arthur Kurup
12. STAR - Datuk Dr Jeffrey Kitingan.





Kesihan lagi bangsa Melayu. makna kata sejak dari zaman tok nadoq, sampai sekarang tak banyak berubah. Tetapi jangan risau 10 menara pemancar akan dibina, Segalanya akan dibina berdasarkan apa yang pimpinan buat. Orang asal pun akan maju dan Tasek Chini pun akan berubah wajah .

Segala sekatan untuk air keluar masuk dari sungai Pahang menuju Tasek Chini haruslah di dibuka semula dan Perkhidmatan serta pembersihan dan pokok pokok serta kem PLKN yang bersebelahan dengan Tasek Chini juga haruslah di tutup.Banyak kerja dan bolehkah ianya di lakukan ???







No comments: