MAHATHIR PERANCANG UTAMA?


Norshidah Mohd Daud

Nak jatuhkan sesebuah kerajaan tanpa melalui pilihanraya perlukan suatu tempoh masa & perancangan teliti

Dengan kedudukan Madey sebagai PM buat kali ke 2, segala akses dlm kerajaan d dlm kawalan dia, logik ke dia xtau pape pasal Langkah Sheyraton?

Semuanya dah dirancang rapi. Dia la perancang utama Langkah Sheyraton tu. Semuanya utk halang DSAI menjadi PM selepas DSAI bersetuju dengan hasratnya utk menjadi PM sehingga lepas APEC

Dari tahun lepas lg Mohd Hazaudin Ibrahim dok ulang cite ni kt aku. Mula tu aku marah gak, dahla dia keja ngan PH, sokong PH, pastu mcm doa lak suh PH jatuh. Tp sape la aku nk nafikan cite dia, sedangkan dia sendiri berhadapan dengan "pelakon2" dlm filem PH ni sendiri

Cuma jangkaan dia agak meleset. Dia jangkakan PH akan tumbang bulan 5 atau plg lewat hujung tahun ni, tp bulan 2 dah jatuh. So bila PH jatuh, kami x terkejut. Semua dah berjalan sepertimana plan "mereka", cuma masanya agak awal

Mase tersebar cite yg PH nk jatuh, ramai dok ckp tu hanya khabar angin. Aku sendiri pun x abis2 suh dia positif sebab sygkan keja dia, sygkan gov masa tu. Aku baca post2 org hebat dlm politik, pun masih mengatakan tu hanya khabar angin. Semua yakin PH mampu bertahan.

Akhirnya PH jatuh jugak. Jatuh bukan sebab ditolak rakyat, tp jatuh kerana Madey letak jawatan PM tanpa berbincang dengan kepimpinan PH. Lepas tu bawak diri xnak jumpa dengan pemimpin PH. Nape ye?

Nape smpai bg bantuan kt Kelantan tempohari?
Nape smpai wujudkan kementerian baru khas utk Jemin?

Logik Yiddin boleh plan semua sedangkan Yiddin sebelum tu sakit & byk luangkan masa utk treatment smpai kerja pun tertangguh?

Sebabtu aku pesan, kalau takat dok sesama sendiri, pastu acah2 tau semua perkara, hentikanla
Sedangkan kerajaan nk jatuh dulu pun korang xtau, xyah nk berlagak bergambo dengan pemimpin sane sini

No comments: