TAK HABIS HABIS LAGI.....



Ada lagi pemimpin PAS jahil kaitkan Pelancong China dengan kes hari..Ni sekali lagi nak Ulang kepada Mamak PAS Nurul Isam...Toksah buat fitnah.. Pelancong China takda kaitan dengan kes dan gelombang hari ini..15 Pesakit China COVID-19 yang ditahan..semuanya Pulih, termasuk semua 22 Pesakit COVID-19 dikalangan kotak rapat zaman Dr Dzul..

Selepas itu 11 hari tanpa Kes Baru.. mana Pergi Pelancong China ? Untuk pengetahuan sejak 23 januari..Nasib rakyat China masa macam nasib kita hari ini..Depa pun kena  Lockdown sejak 23 January.. Depa nak melancong kemana..Keluar dari rumah pun dah tak boleh...

Tu sebab Bila Muhyidin angkat sumpah, dia pun tak sekat Pelancong China..Sebab China sendiri dah Lock down Negara dia..Tu sebab zaman PH , Kerajaan Malaysia terpaksa buat misi bawa balik Pelajar dan Rakyat kita disana..Sebab depa dan Tutup pintu keluar...  Tang Mana China nak melancongnya..rakyat kita sendiri terperangkap  tak boleh keluar..

Jadi kut mana Yang Pelancong China tu nak keluar..Tambah-tambah dikawasan Hubei dan Wuhan.. Masa tu Dr Wan Azizah berhubung dengan semua Negara menjaga pintu masuk..begitu berhubung dengan WHO..Jadi jarak 23 Januari dan 24 febuari kerajaan PH..lebih dari sebulan.. Dan bersambung 11 hari tanpa kes.. nak salah PH apa lagi..

Ni nak habaq.. Malaysia di era PH dipuji WHO tangani COVID-19.. Depa sebut sangat sangat Baik ! Masa tu Singapura puji Malaysia,, Netizen jepun pun puji Malaysia tangani wabak..Bukan Pujian tu datang dari kalangan lebai..dari 22 Pesakit, 20 darinya zaman Dr Dzul Pulih..

Yang ada hari ini semua pembawa dari Zaman PN, Satu kes Kluster   Tabligh di Sri Petaling yang Balik dari Korea..satu Rakyat Malaysia sendiri iaiu pengerusi UDA yang pulang dari Shanghai.. Takda kaitan dengan Pelancong China..

Lain kali..kalau dah malu tak mampu dan dapat uruskan bencana.. Jangan salahkan orang... Sedar diri sikit.. Ini petunjuk Allah untuk kelompok ruwaibidhah macam korang..satu satu Allah perlihatkan apa yang korang tuduh..akhir kembali kepada korang...

Sebenarnya besar Hikmah langkah Sheraton tu..Allah perlihatkan wajah wajah jahat bukan dari kalangan Ulama jahat..tapi kelompok yang gila kuasa.. takkan nak kami kata Bala sebab PN perintah mcm Ulama PAS selalu sebut kat orang..

Bab mengata menuduh orang sedap lah.. kena tibai sikit melompat..bak pepatah Arab sebut...

ضربني وبكى، شتمني واشتكى...

dia yang pukul aku..., dia pula yang menangis. Dia yang maki aku, dia pula yang mengadu...

:)

*Ipohmali*

No comments: