BEZA ANTARA MENTERI KESIHATAN PH DAN ON

https://www.facebook.com/100000353970691/posts/3014196135268823/

Hari ini Dr Lee Boo Chye menegur dan membetulkan fakta Menteri Kesihatan berkenaan kaitan air suam dan COVID-19..
Untuk Pengetahuan..Ini Dr Lee Boon Chye.. Ahli Parlimen Gopeng kawasan aku... Dia ni Timbalan Menteri Kesihatan kerajaan yang sah sebelum ini dari mandat rakyat...

sebelum ini kita bukan hanya ada pakar Ph.D dalam bidang Toksikologi dari Imperial College seperti Dr Dzulkifly Ahmad sebagai Menteri Kesihatan.. Tetapi kita ada Dr Lee Boon Chye, Pakar Bedah Jantung Ipoh Specialist Hospital sebagai Timbalan Menteri Kesihatan.. tu belum Dr Wan Azizah lagi..

Nampak tak ? Inilah Pemimpin Menteri PH dulu..Ini lah Teknorat.. Inilah kelompok Al-Qawi Al Amin.. Yang Haprak dulu..semua dah duduk dalam PN..Lepas tu masa umum Kabinet ,tanpa rasa malu, Muhyidin baca ayat Quran ayat 26 surah Al Qasas pasal Al Qawi Al Amin..

إِنَّ خَيْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِيُّ الْأَمِينُ

 kerana  sesungguhnya orang yang paling baik yang kamu ambil untuk bekerja (pada kita) ialah orang yang kuat lagi dapat dipercaya(amanah)".

 Patutnya masa nak umum kabinet tu.. baca ayat pasal (al-kha'inin) Pengkhianat dalam surah Al Nisa' ayat 107.... 

وَلَا تُجَادِلْ عَنِ الَّذِينَ يَخْتَانُونَ أَنْفُسَهُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ مَنْ كَانَ خَوَّانًا أَثِيمًا

Dan janganlah kamu membela orang-orang yang mengkhianati dirinya. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang selalu berkhianat lagi bergelumbang dosa...

Bab Dosa ni mesti Mufti Utara lebih Faham...sebab kebelakangan ni selalu cerita bab Dosa..malah mungkin dia pun dah rasa dah hari ini hasil Dosa dosa fitnah yang dia buat.. :)

Ipohmali

No comments: