JANGAN DAKWA PN YANG TURUNKAN HARGA...



Harga minyak turun disebabkan permintaan global menurun dan supply minyak mentah turun disebabkan corvid-19.Harga minyak mentah minggu lepas 56 USD minggu ni dalam 50 USD.. harga minyak dibeli dalam USD tapi dijual dalam RM.. 

Minggu ni RM jatuh berbanding dengan USD lebih teruk dari minggu lepas.. jadi harga pasaran minyak jatuh dan RM jatuh berbading USD minggu ni yang menyebabkan harga minyak di pam dijual rendah minggu ni..


HARGA MINYAK TURUN KERANA MASIH GUNA DASAR KERAJAAN PH 


Hari ini harga minyak dunia jatuh.  Maka, harga minyak petrol di negara ini pun turun.  Kerajaan pintu belakang sekarang masih guna formula dan dasar kerajaan PH kerana kerajaan pintu belakang sekarang ini belum pun membentuk Kabinet.  Menteri yang ada hanya seorang iaitu PM.  Tiada kabinet, tiada menteri termasuk menteri yg jaga minyak.  Terpaksalah ikut dasar kerajaan PH.


Ertinya, kalau hari ini kerajaan PH tidak dikhianati, maka harga minyak akan turun juga seperti sekarang.  Sebelum ini pun pernah turun juga kerana itulah formula yg diguna pakai.



Cuma, macai dan walaun yang tidak tahu apa2 terus mengaku harga minyak turun adalah kerana kerajaan pintu belakang yg ditentukan oleh hanya seorang PM.  Begitulah rendahnya pemikiran mereka..







No comments: