PEMULIHAN EKONOMI SEDANG BERLAKU....NAMPAK.?



Semalam keluar berita, Khazanah catat untung operasi tertinggi dalam sejarah RM7.36 bilion.. Setelah tahun sebelum nya mencatatkan kerugian dan penstrukturan semula operasi dengan rosot nilai yang tinggi walaupun masih kekal Untung...Sudah pasti keuntungan Khazanah disumbang dari pendapatan anak syarikatnya... 

Dalam krisis politik ini, ramai yang terlepas pandang.. selain Khazanah, pada 21 Febuari yang lalu.. Telekom Malaysia hasil keuntungan bersihnya naik 400%... Telekom Malaysia Bhd (TM) mencatatkan keuntungan bersih RM632.7 juta bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2019, melonjak lebih 400 peratus berbanding RM153.2 juta yang diraih tahun sebelumnya...

Manakala TNB mencatatkan keuntungan yang memberangsangkan.. euntungan selepas cukai (PAT) sebanyak 18.7 peratus kepada RM4.45 bilion bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2019 (TK2019) berbanding RM3.75 bilion pada 2018...

Nampak tak..apa petandanya ?sebenarnya pemulihan ekonomi Negara sedang berlaku.. Penstrukturan semula telah membuahkan hasil.. Dan tidak lama lagi..Kita akan dengan pemulihan dan keuntungan dari tabung Haji.. bukan kah benar, Lim Guan Eng mengatakan kita perlukan masa 3 Tahun untuk pulihkan Ekonomi Negara..

Itu sebab rampasan kuasa perlu dipercepatkan Sebelum Kerajaan PH berjaya memulihkan Ekonomi..Sebelum ni aku dah tulis... UMNO cukup takut kalau ekonomi pulih.. jadi Kerajaan PH perlu dijatuhkan segera..

Sebagai contoh, Telekom..Ini hasil kejayaan Gobind Singh yang ramai tak nampak..ramai org nampak Gobind kerja dia hanya jaga RTM.. Dia lah yang beranii menstruktur semula operasi Telekom melawan kelompok Kapitalis.. 

Hasil dari pendapatan yang sebelum ini dirompak syarikat Kapitalis seperti MAXIS dan YTL dari kini dikembalikan kepada TELEKOM..  dalam keadaan harga Internet dikurangkan, Telekom meraih keuntungan yang tinggi..

Bayangkan siapa yang perasan.. Telekom hari ini mula menawarkan langganan telekomunikasi Mudah alih seperti UNIFI Mobile yang sebelum ini dibiarkan kepada kapitalis MAXIS dan YTL.. hari ini juga Telekom bersedia menjadi peneraju teknologi 5G, dimana lesen spektrum 4G,WIMAX sebelum ini  menganaktirikan syarikat kerajaan seperti telekom walaupun infrastruktur Telekomunikasi milik telekom..

Begitu juga dengan TNB,  Ini jasa Yeoh Bee Yin..sahabat aku antara yang terlibat dalam merangka, mengstruktur balik operasi TNB.. mereka akan membahagikan Operasi Retail TNB,meneroka bukan bidang bukan teras seperti perbekalan Internet.. termasuk IPP yang selama ini Keuntungan TNB dirompak oleh syarikat IPP seperti Genting,YTL..

Jadi faham tak kenapa rampasan kuasa ini penting.. Sebab ramai Kapitalis yang sudah marah marah dengan Kerajaan.. Sebab depa tak mudah untuk buat dan cetak duit dengan Projek projek kerajaan seperti 1Berstari net... Jadi Kerajaan PH yang pro rakyat perlu dijatuhkan...

Tapi biasa lah..Selepas ini kerajaan haram akan mendakwa ini kejayaan depa.. Tapi tu takkan belum dilantik Menteri nak mengaku ini hasil kerja mereka.. sama seperti Tok Lai nak mengaku..belum Menikah..tapi nak emngaku anak yang dilahirkan tu anak depa.. takkan anak haram... :)

Ipohmali

No comments: