SKANDAL MENGGEMPARKAN BABIT PENGERUSI PAC DAN MENTERI BN?

Image result for NAJIB 1 MDB

DASHYAT SUNGGUH MODUS OPERANDI UNTUK LINDUNGI NAJIB....

◼️ Mengubah Laporan Akhir PAC ke atas 1MDB.

◼️ Laporan PAC tiada skop siasatan terhadap Najib tetapi Najib menggunakan Laporan tersebut konon sebagai membersihkan diri dia.

◼️ Pengerusi PAC sorok Surat Bank Negara yang mengesahkan Goodstar Limited adalah milik Jho Low daripada semua Ahli² PAC.

◼️ Pengerusi PAC Hassan Ariffin, Ahli Parlimen BN Rahman Dahlan, CEO Media Prima Farid Redzuan dan beberapa orang lain mengadakan pertemuan sulit sebelum dan selepas setiap sesi soaljawab PAC untuk membimbing Shahrol Halmi menjawab soalan² oleh PAC. Jawapan² juga disediakan oleh Jho Low.

◼️ Hassan Ariffin merupakan Ahli Parlimen Rompin yang menang By-Election menggantikan Jamaluddin Jarjis.

◼️Jamaluddin Jarjis bersama² Dato Azlin Alias terbunuh dalam satu kemalangan helikopter. 

◼️ Rahman Dahlan merupakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan salah seorang jurucakap PM berhubung kes 1MDB.

◼️ Rahman Dahlan pernah hire Eric See To @ Hantu Tongsan Lim Sian See sebagai balaci berhubung kes 1MDB ? 😁

◼️ Kesemua mereka sangat rapat dengan Najib.

◼️ Orang dari Pejabat Perdana Menteri menyuruh Arul Kanda dan Shahrol mengelakkan diri daripada hadir ke PAC dengan beredar ke luar negara.

◼️ Maka tidak hairan apabila Jho Low diatur supaya tidak perlu hadir ke PAC.

◼️ Juga tidak hairan apabila ramai saksi² utama yang dikehendaki oleh badan² penyiasat diarahkan supaya menghilangkan diri ke luar negara.

◼️ Mereka termasuklah Jho Low, Nik Faisal, Mohd Suboh, Eric Tan Kim Loong, Casey Tang, Terence Geh dan Jasmine Loo (iaitu penasihat Najib, proxi dan pegawai² tinggi 1MDB dan SRC).

◼️ Laporan Jabatan Audit Negara (JAN) berkaitan 1MDB / SRC yang dikemukakan kepada PAC turut dipinda di mana Najib dan Arul Kanda telah didakwa di mahkamah berkaitan tuduhan ini.

Berasaskan keterangan Shahrol Halmi, mereka ini perlu disiasat dan jika terbukti terbabit dalam usaha melindungi penyelewengan oleh Najib dan kunci²nya, mereka wajar diheret ke mahkamah untuk pengadilan.

https://m.kinitv.com/video/8cb386de-2d46-454e-9575-914f57fc29e3

No comments: