ISYARAT ANWAR; PILIH PEMIMPIN YANG SETIA KEPADA PARTI,BUANG PENGKHIANAT







Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim , hari ini berkata ahli parti harus memilih pemimpin yang setia kepadaparti dan bukan pengkhianat.Beliau memberi peringatan kepada ahli kerana penubuhan parti  PKR adalah untuk memberi khidmat kepada rakyat.

"Apabila saya mengumumkan  untuk bertanding di PD, semua Presiden komponan PH memberi sokongan malah menyiapkan jentera masing masing. malah Tun Mahathir sendiri menyokong, Sdr Lim Guan Eng mengarahkan jentera DAP, Dan Mat Sabu juga mengarahkan AMANAH membantu, dan yang peliknya ada pimpinan PKR ngok,ngek,ngok ,ngek pasai apa? jelas beliau lagi.

Pada Rabu, kerusi Parlimen Port Dickson dikosongkan untuk memberi laluan kepada Anwar untuk bertanding selepas penyandang kerusi itu Datuk Danyal Balagopal Abdullah mengumumkan peletakan jawatannya.
Pada Pilihan Raya Umum ke-14, Danyal Balagopal memenangi kerusi Port Dickson dengan majoriti 17,710 undi selepas meraih 36,225 undi manakala VS Mogan daripada Barisan Nasional memperoleh 18,515 undi dan calon PAS Mahfuz Roslan mendapat 6,594 undi.
Lim berkata pembangkang akan bertanding menentang Anwar untuk mempromosikan politik mereka yang bersifat memecah-belahkan, cauvinis etnik, dominasi perkauman dan ekstremisme agama.


No comments: