Bekas pemandu pernah bawa RM1 juta untuk artis








PETALING JAYA: Bekas pemandu seorang artis popular, Noor Azman Azemi (gambar dua dari kanan) memberitahu beliau pernah diarah membawa wang tunai berjumlah RM1 juta untuk diberikan kepada artis tersebut.

Beliau juga mendakwa setiap kali pertemuan antara artis itu dengan seorang menteri, artis itu akan diberikan paling sedikit RM100 ribu.

Menurutnya lagi, beliau tampil mengadakan sidang media hari ini kerana mahu membersihkan namanya yang dituduh melarikan RM200 ribu wang artis itu yang juga bekas majikannya.

Beliau mengadakan sidang media itu di Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) petang ini dengan ditemani peguamnya Latheefa Koya dan Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin.

Noor Azman juga turut memberitahu rumahnya sering diganggu oleh beberapa individu yang tidak dikenali hampir setiap malam selepas pendedahannya itu.

Turut menerima gangguan itu adalah makciknya Tengku Intan Tengku Abd Hamid yang lebih dekenali sebagai Dayangku Intan.

Noor Azman menjadi perhatian selepas membuat laporan polis pada 13 Mac sebagai reaksi atas dakwaan beliau melarikan diri dengan wang pelakon Zahida Rafik sebanyak RM200,000.

Laporan polis itu turut mengaitkan pemberian wang itu dengan Menteri Pembangunan Luar Bandar Datuk Seri Shafie Apdal.

Laporan polis itu didedahkan oleh Zuraida pada 18 April.

Zahida dan Shafie bagaimanapun menafikan dakwaan itu dan akan mengambil tindakan undang-undang.

Sementara itu, Zuraida menegaskan PKR tidak berminat langsung dengan soal peribadi antara Shafie dengan Zahida tetapi apa yang perlu dijelaskan oleh Shafie dari manakah beliau memperolehi wang tunai untuk diberi kepada artis tersebut.

Sebelum ini, Zuraida dan Noor Azman telah menerima surat saman yang dikemukakan oleh Zahida melalui Shafee & Co.

Turut hadir pada sidang media tersebut adalah Dayangku Intan dan suaminya, Rosman Yahil serta Ahli Parlimen Subang, R Sivarasa.

No comments: