UMNO BAKAL UMUM NAMA.SEHINGGA KINI 2 NAMA DISENARAI

Permatang Pasir-Umno telahmelakukan beberapa perjumpaaan.Dalam perjumpaaan terbaru 2 senarai pendek nama calon mereka di kemukakan.Antara nama ialah seorang muka baru iaitu Hj Rahim.Beliau merupakan bekas pekerja TNB dari Seberang Jaya, dan seorang lagi ialah Cikgu Zaidi yang merupakan bekas cikgu sekolah yang berhenti untuk berniaga.




Manakala Calon PAS pula meletakkan seorang berpengalaman dan matang dalam politik bagi menjaga kepentingan Melayu dan rakyat di Permatang Pasir.Nama Saleh Man di sebut di tempat teratas. Beliau yang pernah bertanding di beberapa kali pilihanraya di Pulau Pinang dan mempunyai pengalaman yang banyak di Pulau Pinang.Lulusan Universiti Malaya dan juga menjadi pesuruhjaya PAS Pulau Pinang.Pernah menjadi pengurus sekolah swasta ,pendakwah bebas,juga menjadipengarah syarikat Enterprise dan pernah berkhidmat sebagai pegawai masjid.
Manakala Mat Sabu tidak perlu diperkenalkan lagi. namun ura-ura bertiup kencang bahawa saleh Man dijangka akan dilantik mewakili PAS menggantikan Allayarham Dato Hamdan.

No comments: