H1N1 KEMATIAN MENINGKAT,KERAJAAN BARU MERANGKA???

Belum tahap 'darurat kesihatan'

Kes - Kes Baru: 270
Kes - Kes Import: 0
Kes Jangkitan Tempatan: 270
Kes Kematian: 6

Jumlah Kes di Malaysia: 2,253 dengan jumlah kematian 38 orang.

Mungkin menunggu kematian mencecah 100 orang sehari???

Sehingga kini sudah 4o kematian telah berlaku.Namun di Malaysia, kes meningkat terlalu cepat dan tinggi.Kejadian yang berlaku di luar negara kini merebak didalam negara.namun kerajaan masih lagi merangka.Ini lah yang dikatakan cara Malayisa.umpama jalan yang berlubang, sehingga berlakunya kematian maka jalan tersebut baru di tampal.


Kes dan tindakan sebegini dilihat sebagai satu tindakan yang terlambat ke belakang, cuma tindakan yang cepat diambil ialah apabila melibatkan kepentingan tertentu.Sebagai rakyat garis panduan yang dikeluarkan hanyalah sekadar membendung.Ianya perlu satu rancangan konkrit yang lebih jitu bagi menghalang merebaknya wabak ini.

Kita lihat bagaimana kes sebegini memang wujud di setara dunia. Namun kenaikan mendadak dan hampir setiap hari berlakunya kematian akibat wabak ini masih lagi kerajaan merangka sesuatu.???

Untuk masa ini langkah drastik perlu.Bukan merangka lgi.Jika di awal kita boleh sebut merangka pencegahan,tetapi kini menghalang merebak dengan lebih drastik adalah perlu disegerakan.

No comments: