ANWAR TERIMA KUNJUNGAN TOKOH ISLAM INDONESIA.

 


Saya berbesar hati menerima kehadiran sahabat saya, Bapak Chairul Tanjung bersama dengan tokoh politik dan pimpinan pertubuhan Islam Indonesia petang ini di Seri Perdana, Putrajaya. 








Antara yang hadir adalah Rais Aam Nahdatul Ulama (NU) Kiyai Haji Miftachul Akhyar Abdul Ghoni, Wakil Ketua Majlis Ulama Indonesia (MUI) serta pimpinan Muhammadiyah Dr. Haji Anwar Abbas Ramani, Mantan Menteri Koordinator Ekonomi Bapak Muhammad Hatta Rajasa, dan Mantan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Prof. Dr. Ir. Kiyai Haji Mohammad Nuh Nabbani.


Saya singgung pengalaman silam sehingga kini mengenai hubungan baik dengan negara serumpun yakni Indonesia dan yakin ia akan terus berkekalan dan bertambah erat.


Kami juga diskusi perkembangan geopolitik dunia khususnya perkembangan di Gaza. Kami  setuju selain tegas dalam isu kemanusiaan, Malaysia dan Indonesia harus memperkuatkan kekuatan dalaman terutama asas ekonomi agar boleh membawa rantau ini kuat dalam segenap dimensi.


Saya ingin zahirkan ucapan terima kasih kepada Kiyai Haji Miftachul Akhyar Abdul Ghoni atas pimpinan doa beliau di akhir pertemuan ini.  Semoga ikhtiar dan tawakal kita ini mendapat barakah Allah SWT untuk kedua negara bersaudara ini.


#MalaysiaMADANI