PMX Anwar Ibrahim KUASA 6


Safwan Mohammad


 PMX Anwar Ibrahim KUASA 6





Dalam rukun MADANI, ada 6 teras: Kemampanan, Kesejahteraan, Daya Cipta, Hormat, Keyakinan, dan Ihsan


PMX ada 5 SUPOL termasuk MOF. Saya lihat Saudara Farhan Fauzi banyak menumpukan Rukun Ihsan. Pada saya, ia adalah tindakan yang sangat strategik.


Namun ada 5 teras lagi yang saya belum jelas siapa penerajunya... Mungkin ada, tapi saya yang tak alert...


Sebagai contoh, aspek KESEJAHTERAAN. Isu kesejahteraan terkait dengan peluang pekerjaan, kesihatan mental, gaji minimum, ekonomi manusiawi, dan sebagainya.


Rukun Daya Cipta terkait dengan inovasi dan teknologi. Saya rasa ia belum cukup disentuh walaupun ada usaha formal oleh kementerian tertentu. Saya rasa ia memerlukan sentuhan terus daripada PMX melalui SUPOLnya...


Apapun, tahniah kepada sdr farhan yang pada saya, telah membawa mesej IHSAN dan HORMAT daripada PMX...



No comments: