YA AMPUSALAM- KERANA KERAJAAN INILAH BARANG CUKUP DAN ADA. TAK MACAM KERAJAAN KAU DULU REGA MAHAL DAN BARANG TAK ADA...

 


Fadhli ni kata 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻 𝘀𝗲𝗸𝗮𝗿𝗮𝗻𝗴 𝘀𝗲𝗺𝗯𝗮𝗻𝗴 𝗸𝗼𝘀𝗼𝗻𝗴. Tapi yang sembang kosong inilah yang telah berjaya 𝘀𝘁𝗮𝗯𝗶𝗹𝗸𝗮𝗻 𝗵𝗮𝗿𝗴𝗮 𝗮𝘆𝗮𝗺 𝗱𝗮𝗻 𝘁𝗲𝗹𝘂𝗿, sesuatu yang PN hanya tahu beralasan suatu ketika dahulu.


Ini juga kerajaan yang berjaya 𝗸𝗲𝗺𝗯𝗮𝗹𝗶𝗸𝗮𝗻 𝗯𝗲𝗸𝗮𝗹𝗮𝗻 𝗺𝗶𝗻𝘆𝗮𝗸 𝗺𝗮𝘀𝗮𝗸 𝗸𝗲 𝗱𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗽𝗮𝘀𝗮𝗿𝗮𝗻 yang mana masa PN dulu payah nak jumpa. Rupanya 𝗮𝗻𝗮𝗸 𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲𝗿𝗶 𝗽𝘂𝗻 𝘁𝗲𝗿𝗹𝗶𝗯𝗮𝘁 sorok minyak masak bersubsidi.


Kerajaan sembang kosong ini juga yang berjaya untuk 𝘁𝘂𝗿𝘂𝗻𝗸𝗮𝗻 𝗸𝗮𝗱𝗮𝗿 𝗶𝗻𝗳𝗹𝗮𝘀𝗶 𝗱𝗮𝗻 𝗽𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻𝗴𝗴𝘂𝗿𝗮𝗻, tarik lebih banyak 𝗽𝗲𝗹𝗮𝗯𝘂𝗿𝗮𝗻, serta tingkatkan 𝗽𝗲𝗿𝘁𝘂𝗺𝗯𝘂𝗵𝗮𝗻 𝗲𝗸𝗼𝗻𝗼𝗺𝗶 yang dirosakkan oleh PN.


Inilah juga kerajaan yang adakan beberapa 𝗶𝗻𝗶𝘀𝗶𝗮𝘁𝗶𝗳 𝘂𝗻𝘁𝘂𝗸 𝗺𝗲𝗻𝗮𝗺𝗯𝗮𝗵 𝗽𝗲𝗻𝗱𝗮𝗽𝗮𝘁𝗮𝗻 𝗿𝗮𝗸𝘆𝗮𝘁 (𝗜𝗣𝗥) dengan menberi peluang golongan miskin 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗣𝗡 𝘀𝗲𝗿𝗶𝗻𝗴 𝗮𝗯𝗮𝗶𝗸𝗮𝗻 𝗱𝗮𝗵𝘂𝗹𝘂 untuk mulakan perniagaan atau jadi petani moden.


Ada banyak lagi kebaikan yang dibuat oleh 𝗞𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻 𝗠𝗮𝗱𝗮𝗻𝗶 ini kalau nak dibandingkan dengan PN. Masa PN dulu rakyat 𝗵𝗶𝗱𝘂𝗽 𝗺𝗮𝗰𝗮𝗺 𝘇𝗮𝗺𝗮𝗻 𝗝𝗲𝗽𝘂𝗻. Sampai nak makan pun susah. Kini baru rakyat merasa senang semula.


Kalau kerajaan yang banyak bawa kebaikan ini dia kata 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻 𝘀𝗲𝗺𝗯𝗮𝗻𝗴 𝗸𝗼𝘀𝗼𝗻𝗴, maka sahihlah kerajaan yang PN ketuai dulu 𝗞𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻 𝗢𝘁𝗮𝗸 𝗞𝗼𝘀𝗼𝗻𝗴. Malah sampai hari ini MP PN masih 𝗯𝗲𝗿𝗼𝘁𝗮𝗸 𝗸𝗼𝘀𝗼𝗻𝗴. Fadhli ni adalah contoh terbaik. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.



No comments: